آبیاری قطره ای

راهنمای جامع تجاری و فنی آبیاری قطره ای و تحت فشار

آبیاری قطره ای

راهنمای جامع تجاری و فنی آبیاری قطره ای و تحت فشار

آبیاری قطره ای

آموزش روش های نوین آبیاری مثل آبیاری قطره ای، بارانی و تحت فشار بوسیله لوله و اتصالات پلی اتیلن.

آخرین مطالب
  • ۰
  • ۰

معرفی دانشکده - دانشگاه علم و صنعت ایران - دانشکده مهندسی خودرو

دانشکده مهندسی خودرو در سال 1379 با پذیرش دانشجو در سه گرایش کارشناسی ارشد فعالیت آموزشی خودرا به همت جمعی از اساتید دانشکده مهندسی مکانیک و در راس آنها دکتر محمدحسن شجاعی‌فرد و با حمایت سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران و دو گروه صنعتی خودروساز بزرگ کشور آغاز به کار کرد.  این دانشکده در سال 1386 برای اولین بار دوره مهندسی خودرو در مقطع کارشناسی را به راه انداخت و هم اکنون در شروع سال تحصیلی جدید در حال جذب دانشجو در مقطع دکترا می‌باشد. ظرفیت جذب دانشجو در مقطه کارشناسی 25 نفر و در مقطع کارشناسی ارشد در هر گرایش 16 نفر و در مقطع دکترا 4 نفر می‌باشد. در حال حاضر در حدود 60 نفر در مقطع کارشناسی و 60 نفر در مقطع کارشناسی ارشد مشغول به تحصیل می‌باشند.

این دانشکده در نوع خود در خاورمیانه و ایران تک می‌باشد و هرسال افراد نخبه کشور را جذب می‌نماید.

دانشگاه علم و صنعت ایران

  9 - رقابت در کنکور ارشد با مهندسین مکانیک و طبق چارت دروس خواهد بود یا طبق دروس خودرو؟ متاسفانه امتحان ورودی کارشناسی‌ارشد در تمام رشته‌ها از دروس پایه است و از آنجا که در پایه مهندسی خودرو با مهندسی مکانیک مشترک است،‌ البته منتظر هستیم تا سری اول کارشناسان ما فارغ‌التحصیل شوند و حتما در آن موقع دروس خاصی را وارد کنکور خواهیم کرد.   5- آیا این رشته به اندازه کافی برای دانشگاه های معتبر آمریکا و اروپا شناخته شده اند تا برای ادامه تحصیل خارج از ایران و گرفتن فاند،شخص دچار مشکل نباشد؟ در مقطع کارشناسی ارشد به دکترا کاملا شناخته شده است و بسیاری از فارغ‌التحصیلان ما براحتی وارد مقطع دکترا در دانشگاههای معتبر آمریکا و کانادا شده‌اند.

البته طبیعی است که یک مهندس مکانیک نیز می‌تواند بعد از مدتی همان کارها را انجام دهد، اما در شرایط مساوی، یک مهندس خودرو، فضای فکری مناسبتر و مهارتهای بیشتری دارد و این موضوع به‌طور خودکار باعث می‌شود که این شخص نسبت به یک مهندس مکانیک، حداقل دو سال در صنعت خودرو و صنایع وابسته جلوتر باشد. موتورهای دوزمانه و چهار زمانه، موتورهای کاربراتوری و انژکتوری، پاشش مستقیم (درون سیلندر) و یا غیرمستقیم (درون منیفولد)، بنزینی، گازوییلی، گاز‌سوز، دوگانه‌سوز، الکلی، تنفس طبیعی، سوپرشارژ (پرخورانی) و توربوشارژ، از انواع موتورها هستند که برمبنای احتراق داخلی عمل می‌نماید.

اما در نیمه دوم قرن بیستم با رشد انواع فناوری، مخصوصا فناوری اطلاعات و ارتباطات، علوم و فنون مختلف و در کنار آنها، رشته‌ها و دوره‌های دانشگاهی نیز رشد فزاینده و انفجاری را شاهد بودند، به گونه‌ای که تقریبا هر پنج سال یکبار حجم دانش تولیدشده در دنیا دو برابر کل گذشته می‌شد. اما از آنجا که خودرو، ابزاری است که از مجموعه‌های مختلف تشکیل شده‌است و دارای کاربردهای متفاوتی است، این رشته، ترکیبی از علوم مختلف کلاسیک و مدرن شامل علوم مختلفt مهندسی مانند مکانیک، الکترونیک، مواد و حتی علوم مدیریتی است و از اینرو رشته‌ای کاربردی و کاملا جذاب است. انواع خودروی سواری، موتور سیکلت‌ها، اتوبوسها و مینی‌بوس‌ها در شهرها و اتوبوسها، کامیونها و تانکرها در بین شهرها، تراکتورها، انواع ادوات کشاورزی در روستاها، و کامیونها، لودرها و انواع تجهیزات راهسازی متحرک، از جمله کاربردهای اولیه و بدیهی خودروها محسوب می‌شوند.

 

دانشگاه علم و صنعت ایران

برخی از دروس مصوب این گرایش که تعدادی از آنها در هر دوره ارائه می شوند عبارتند از: الکترونیک خودرو، ماشین الکتریکی با کاربرد خودرویی، مبانی جمع آوری، انتقال و پردازش داده‌ها و شبکه در خودرو، طراحی سیستم‌های کنترل خودرو، طراحی سیستم‌های الکتریکی خودرو، سخت افزار و نرم افزار سیستم‌های کنترل خودرو، طراحی سیستم‌های مدیریت باتری، تکنولوژی‌های خودروهای هوشمند و حمل و نقل هوشمند، کاربرد میکروکنترلر در خودرو، سیستم‌های میکروالکترومکانیک و کاربردهای آن در خودرو، تشعشع در خودرو. لذا از اهم مواردی که در این گرایش بر روی آن تاکید خواهد شد می توان به قابلیت طراحی و تحلیل قسمت های برقی مختلف خودروها شامل سیستم برقی، سنسورها و عملگرها، سیستم های کنترلی و پایداری مختلف و واحد کنترل موتور (ECU)، دانش طراحی و تحلیل خودروهای با انرژی های نوین نظیر هیبرید و الکتریکی شامل طراحی موتور پیشران، منابع ذخیره انرژی، مدیریت انرژی، تکنولوژی و ارتباطات خودروهای آینده نظیر خودروهای خودران و پروتکل های ارتباطی اشاره کرد.

از جمله دروس این گرایش می توان به موتورهای احتراق داخلی پیشرفته، طراحی و شبیه سازی موتورهای پیستونی، طراحی و شبیه سازی موتورهای دیزل، قوای محرکه نوین، طراحی و شبیه سازی سیستم های مدیریت حرارتی در خودرو، سوخت و احتراق پیشرفته، انتقال حرارت در موتورهای احتراق داخلی و کنترل پیشرفته در موتور اشاره نمود. اما از آنجا که خودرو، ابزاری است که از مجموعه‌های مختلف تشکیل شده‌است و دارای کاربردهای متفاوتی است، این رشته، ترکیبی از علوم مختلف کلاسیک و مدرن شامل علوم مختلفt مهندسی  مکانیک، مهندسی برق، مهندسی علم مواد و حتی علوم مدیریتی است و از اینرو رشته‌ای کاربردی و کاملا جذاب است.

موتورهای دوزمانه و چهار زمانه، موتورهای کاربراتوری و انژکتوری، پاشش مستقیم (درون سیلندر) و یا غیرمستقیم (درون منیفولد)، بنزینی، گازوییلی، گاز‌سوز، دوگانه‌سوز، الکلی، تنفس طبیعی، سوپرشارژ (پرخورانی) و توربوشارژ، از انواع موتورها هستند که برمبنای احتراق داخلی عمل می‌نماید. انواع خودروی سواری، موتور سیکلت‌ها، اتوبوسها و مینی‌بوس‌ها در شهرها و اتوبوسها، کامیونها و تانکرها در بین شهرها، تراکتورها، انواع ادوات کشاورزی در روستاها، و کامیونها، لودرها و انواع تجهیزات راهسازی متحرک، از جمله کاربردهای اولیه و بدیهی خودروها محسوب می‌شوند.

 

منبع

  • ۰۰/۱۰/۱۹
  • فروشنده لوله و اتصالات پلی اتیلن

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی