آبیاری قطره ای

راهنمای جامع تجاری و فنی آبیاری قطره ای و تحت فشار

آبیاری قطره ای

راهنمای جامع تجاری و فنی آبیاری قطره ای و تحت فشار

آبیاری قطره ای

آموزش روش های نوین آبیاری مثل آبیاری قطره ای، بارانی و تحت فشار بوسیله لوله و اتصالات پلی اتیلن.

آخرین مطالب
  • ۰
  • ۰

بروفن به‌عنوان الگویی برای توسعه‌ی مواد سنتزی دوبعدی

در حالت هسته‌زایی سه بعدی بخشی از اتم‌های بور می‌توانند با زیر لایه تعامل داشته باشند اما هسته‌ی دوبعدی به منظور کاهش سطح تشکیلش می‌تواند کاملا با زیرلایه واکنش دهد، به همین دلیل پیش بینی می‌شود از نظر هسته زایی رشد دوبعدی مانع کمتری پیش رو خواهد داشت، همچنین زمانی که بور به صورت دو بعدی هسته‌زایی می‌کند از نظر سینتیکی امکان تبدیل به ساختار سه بعدی برای آن وجود ندارد. مشخصه‌یابی بیشتر بروفن به‌ احتمال زیاد از فرصت‌های بیشتری برای پیشرفت فناوری پرده برمی‌دارد، ویژگی‌هایی از جمله ابررسانایی نیز می‌توانند درون هتروساختارهای لایه لایه مشاهده شوند تا دستگاهی منحصربفرد شامل تمام جانکشن‌های جوزفسون یا دستگاه‌ ابررسانای تداخل کوانتومی (شکل 5هـ) را تشکیل دهند.

جالب‌توجه است که انتظار می‌رود بروفن در بیشتر مدل‌های ساختاری‌اش، رفتار فلزی داشته باشد، لذا به‌عنوان سبک‌ترین فلز دوبعدی توصیف می‌شود (در مقابل شبه‌فلزاتی چون گرافن و سیلیسین یا نیمه‌رسانا‌هایی مانند فسفرین) ؛ همچنین چکش‌خواری مکانیکی و شفافیت نوری نیز از خود بروز می‌دهد. درک بیشتر ماهیت پلی‌مورفیسم سنتز بروفن می‌تواند به کنترل قطعی بر سوپرساختارهای خلاء بیانجامد که ویژگی‌های موردنظر را بهینه می‌کند (برای مثال رسانایی الکترونی محوری بالا با سختی خمش کم یا خواص یکنواخت یک‌جهته به‌وسیله‌ی‌ی زیرلایه‌ با شبکه‌بندی منطبق از لحاظ ناهمسانگردی).

برای مثال هتروساختارهایی که به‌صورت جانبی اتصال پیدا کرده‌اند، می‌توانند استریپ‌های باریک بروفن را به‌عنوان مسیرهایی با رسانایی بسیار بالا در صفحه‌ی عایق شش‌ضلعی متفاوت نیترید بور (hBN) ، شبیه به مفاهیم تصور شده برای شدت جریان الکتریکی گرافن اما با رسانایی بالاتر، یکی کند. به‌طور گسترده‌تر، دیدگاه‌ها و درس‌هایی که از بروفن گرفته شده، مسیرهایی برای طراحی قاطع دیگر مواد دو بعدی سنتز شده را نشان می‌دهد، از این رو فضای فاز ساختاری را به‌طور اساسی توسعه می‌دهد و بنابراین ویژگی‌ها و کاربردهای بالقوه‌ مواد به نازکی اتم را گسترش می‌دهد. این ویژگی‌ها محاسبه می‌شوند تا انرژی‌ کلی سیستم با افزایش تعداد جایگاه‌های جذب سطحی مطلوب ترمودینامیکی HHs در تماس با اتم‌های نقره کاهش داده شود، اما نیازمند به برطرف کردن مانع مهم فعال‌سازی دمایی است که با مشاهده‌ی آن‌ها تنها در بالاترین دمای رشد نامتناقض است.

 

پاورپوینت آشنایی با مدل های پیوند شیمیایی

پاورپوینت آشنایی با مدل های پیوند شیمیایی فهرست مطالب خواص اتمی و  پیوند‌های شیمیایی سه نوع پیوند شیمیایی نماد الکترون – نقطه لوئیس:نمایش اتم‌ها مدل پیوند یونی ملاحظات انرژی در پیوند یونی: اهمیت انرژی شبکه مدل پیوند کوالانسی خواص پیوند کوالانسی: انرژی پیوندی و طول پیوندی این مدل چگونه خواص مواد کوالانسی را توصیف می‌کند انرژی پیوند و تغییر شیمیایی حالت‌های بینابین: الکترونگاتیوی و قطبیت پیوند خاصیت یونی جزیی پیوند‌های کوالانس قطبی پیوستگی پیوندی در یک تناوب. پیوند شیمیایی (به انگلیسی: Chemical bond) به نیروهایی که اتم‌ها یا مولکول‌ها را کنار هم نگه می‌دارد گفته می‌شود و بر دو دسته‌اند:پیوندهای میان اتمی: پیوند کووالانسی - پیوند الکترووالانسی (پیوند یونی) - پیوند فلزی پیوندهای میان مولکولی: نیروی واندروالسی - پیوند هیدروژنی این پیوندها می‌تواند بین دو اتم یکسان یا دو اتم متفاوت باشد که در حالت اول آن را مولکول جور هسته و در حالت دوم آن را مولکول ناجور هسته می‌نامند.

تعداد پیوندهای شیمیایی در مولکول‌های مختلف متفاوت است و از یک پیوند در مولکول‌های ساده دو اتمی تا پیوندهای بسیار در ماکرومولکول‌ها را شامل می‌شود. دانلود پاورپوینت آشنایی با مدل های پیوند شیمیایی جهت رشته شیمی در قالب 23 اسلاید و با فرمت pptx به صورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش. استحکام پیوند شیمیایی را الکترونگاتیوی (یا الکترونگاتیویته) تعیین می‌کند.

منبع

  • ۰۰/۱۰/۲۷
  • فروشنده لوله و اتصالات پلی اتیلن

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی