آبیاری قطره ای

راهنمای جامع تجاری و فنی آبیاری قطره ای و تحت فشار

آبیاری قطره ای

راهنمای جامع تجاری و فنی آبیاری قطره ای و تحت فشار

آبیاری قطره ای

آموزش روش های نوین آبیاری مثل آبیاری قطره ای، بارانی و تحت فشار بوسیله لوله و اتصالات پلی اتیلن.

آخرین مطالب
  • ۰
  • ۰

مایکل کالینز (فضانورد) تنهاترین مرد تاریخ کیست؟ + علت درگذشت و بیوگرافی

پس از سفری که مایکل کالینز به همراه نیل آرمسترانگ و باز آلدرین به ماه داشت به شهرت رسید در این سفر دو فضانورد همراه مایکل کالینز ماموریت داشتند که بر روی کره ماه فرود بیایند و مایکل کالینز به مدت ۲۱ ساعت در آپولو ۱۱ در انتظار آنها بود و به همین جهت از او به عنوان سومین فضانورد فراموش شده در تاریخ فضانوردی یاد می کنند او پس از بازنشستگی در مناصب دولتی مشغول به کار شد و مدیریت بخش موزه ملی هوافضای آمریکا را چندین سال به عهده داشت و در این سمت فعالیت می کرد و در همین دوران نیز از کتاب‌ها و مقالاتی در رابطه با هوافضا نگارش درآورد. مایکل کالینز فضانورد مشهور آمریکایی متولد سی و یکم اکتبر سال ۱۹۳۰ در شهر رُم می باشد این فضانورد از دوران جوانی در نیروی هوایی ارتش ایالات متحده جذب شد و فعالیت خود را آغاز کرده و برای اولین بار در سال ۱۹۶۶ اولین سفر فضایی خود را با فضاپیمای جمینای ایکس به انجام رساند او در طول دوران فعالیت خود در سفرهای فضایی زیادی بوده است.

مایکل کالینز پس از اولین سفر فضایی خود اولین فضانوردی بود که توانست در سال ۱۹۶۹ به همراه دو فضانورد دیگر برای اولین بار بر روی کره ماه فرود بیاید و بر این سیاره قدم بگذارد. این فضانورد مشهور و برجسته پس از یک دوره تحمل بیماری سرطان چندی پیش درگذشت. ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

مایکل کالینز، فضانورد پیشگام آپولو ۱۱ در ۹۰ سالگی درگذشت

به‌عنوان خلبان ماژول فرماندهی آپولو ۱۱، برخی او را تنهاترین مرد در تاریخ نامیدند؛ درحالی‌که همکارانش برای نخستین‌ بار روی ماه قدم گذاشتند، او به کشورمان در دستیابی به نقطه‌ی عطفی برجسته کمک کرد. عوامل مختلفی در انتخاب خدمه‌ی آپولو ۱۱ نقش داشت؛ اما به‌ نقل از دیکی اسلیتون، رئیس دفتر فضانوردی در جریان برنامه‌ی آپولو «عوامل فراوانی نقش داشتند که بسیاری‌شان فراتر از کنترل هرکس بودند. او پس از فرود قمری، شخصیتی متین و خردمند بود و به‌عنوان سراینده‌ی مأموریت، احتمالا بهترین خودزندگی‌نامه‌ی فضانوردی عصر آپولو با عنوان حمل آتش: ماجراجویی فضانورد را به رشته‌ی تحریر درآورد.

مایکل کالینز، فضانورد پیش‌گام و خلبان ماژول فرماندهی در جریان مأموریت تاریخی آپولو ۱۱ که به فرود نخستین انسان‌ها روی ماه منجر شد، روز چهارشنبه پس از مدت‌ها مبارزه با سرطان از دنیا رفت. این افراد عبارت‌اند از باز آلدرین (همکار کالینز در مأموریت آپولو ۱۱)، بیل آندرس، فرانک بورمان، چارلی دوک، فرد هایسه، جیم لاول، کن متینگلی، هریسون اشمیت، دیوید اسکات و تام استافورد. » کالینز به‌عنوان خلبان ماژول فرماندهی، وقتی نیل آرمسترانگ و باز آلدرین سوار بر ماژول ماه‌نشین به سطح قمری سفر کردند، مسئول پرواز کپسول آپولو به دور ماه بود. آلدرین، دیگر ستاره‌ی آپولو ۱۱ زندگی اجتماعی‌تری دارد و با وجود مبارزه با اعتیاد به الکل، به‌عنوان قهرمان فرهنگی و نماد زنده‌ی برنامه‌ی ماه ظاهر شده است.

اقدامات او در پشت صحنه یا در مقابل دیدگان، میراث کالینز همواره به‌عنوان یکی از رهبرانی که نخستین گام‌های آمریکا را در کیهان برداشتند، جاویدان خواهد بود. کالینز در پاسخ، برای این پیشنهاد از اسلیتون سپاس‌گزاری کرد و گفت از کار یکنواخت خسته شده است و در صورت موفقیت آپولو ۱۱، قصد کناره‌گیری دارد. جمنای ۱۰، یکی از واپسین پروازهای برنامه‌ی جمنای بود که در جریان آن، ناسا کارایی برخی از تکنیک‌های لازم برای فرود انسان روی ماه را ثابت کرد. به نقل از اسلیتون، کالینز حتی پیش از پرتاب آپولو ۱۱، نخستین انتخاب او برای خدمت به‌عنوان فرمانده آپولو ۱۷، واپسین مأموریت سفر به ماه بود.

 

مایکل کالینز، فضانورد آپولو ۱۱ درگذشت

مسلماً مأموریت "آپولو ۱۱"، بزرگترین پیروزی نمادین در تاریخ جهان بود که ناسا را به عنوان برنده مسابقه فضایی در دوران جنگ سرد رساند، اما پخش زنده این اتفاق از تلویزیون‌ها و رادیوها در سرتاسر جهان حس وحدت بزرگی را در نژاد بشر ایجاد کرد، چرا که سرانجام یک کار غیرممکن انجام شده بود و انسان قدم به ماه گذاشته بود. اکنون در حالی که تلاش‌های مشترک ناسا، "اسپیس‌ایکس"، "بلو اوریجین"، آژانس فضایی اروپا و بسیاری دیگر برای بازگشت به ماه و رسیدن به مریخ و فراتر از آن در حال انجام است، دقیقاً مثل "کالینز"، بسیاری از فضانوردان شجاع به دنبال تحقق این امر هستند و کاوش بشر در فضا بیش از هر زمان دیگری به مرز نهایی خود رسیده است.

"کالینز" به عنوان خلبان نیروی هوایی و ناسا، مروج اکتشافات فضایی و موارد دیگر، نقشی اساسی در تبدیل مسابقه فضایی دوران جنگ سرد به یک لحظه نادر از وحدت جهانی ایفا کرد؛ زمانی که همه توانستند اختلافات ملی خود را کنار بگذارند و از شگفتی‌های شجاعت و نبوغ انسان تعجب کنند. کار او چه در پشت صحنه بود و چه در معرض دید کامل، میراث او همیشه به عنوان یکی از رهبرانی شناخته خواهد شد که اولین قدم‌های آمریکا را به کیهان میسر ساخته است و روح او همینطور که ما به سمت افق‌های دورتر پیش می‌رویم، با ما همراه خواهد بود. به گزارش ایمنا، بر اساس بیانیه خانوادگی گزارش شده در وب‌سایت رسمی ناسا، "مایکل کالینز" یکی از سه خدمه افسانه‌ای اولین مأموریت انسانی در سطح ماه که در ژوئیه ۱۹۶۹ اتفاق افتاد، در سن ۹۰ سالگی درگذشت.

همچنین در بیانیه خانوادگی "کالینز" به مناسبت درگذشت این فضانورد برجسته آمده است: با تاسف اعلام می‌کنیم که پدر و پدربزرگ عزیزمان امروز پس از نبردی شجاعانه با سرطان درگذشت. "استیو جورچیک "، مدیر ناسا در یک بیانیه رسمی در مورد درگذشت "کالینز" گفت: امروز ملت، "مایکل کالینز"، یک پیشگام واقعی و مدافع مادام العمر خود را برای کاوش فضا از دست داد. در ادامه بیانیه ناسا آمده است: ناسا در غم از دست دادن این خلبان و فضانورد برجسته و دوست همه کسانی که به دنبال پیشرفت ظرفیت‌های انسانی هستند، در سوگ نشسته است. در حالی که همکارانش برای اولین بار روی کره ماه قدم می‌زدند، وی به ملت ما کمک کرد تا به یک نقطه عطف تعیین کننده برسد.

 

مایکل کالینز، فضانورد آپولو ۱۱، در ۹۰ سالگی درگذشت

کالینز نمادی از اکتشافات فضایی است که در تمام طول فعالیت‌های خود با شور و اشتیاق به کشف جهان پیرامون پرداخته و همواره مورد احترام فضانوردان، مقامات ناسا و همه افرادی که به فضانوردی علاقمند هستند، قرار داشته است. «مایکل کالینز» فضانورد آمریکایی و یکی از سه فضانوردی که در سال ۱۹۶۹ با فضاپیمای آپولو ۱۱ در ماموریت سفر به ماه حضور داشت، در اثر بیماری سرطان و در سن ۹۰ سالگی درگذشت. از بین این سفر مرد نامدار تاریخ فضانوردی، تنها باز آلدرین در قید حیات است که در توییتی نسبت به درگذشت مایکل کالینز ابراز تاسف کرد. خانواده مایکل از او به عنوان فضانوردی شوخ طبع و «فراموش شده» یاد می‌کنند که در ماموریت افسانه‌ای آپولو ۱۱ نقش موثری داشته است.

نیل آرمسترانگ و باز آلدرین به همراه مایکل کالینز سه فضانورد آپولو ۱۱ بودند که در سال ۱۹۶۹ ماموریت تاریخی را به انجام رساندند. از این رو نام دو همکارش به عنوان نخستین انسان‌هایی که به کره ماه رفته‌اند در تاریخ ثبت شد. سفرهای یک فضانورد» به رشته تحریر درآورده و خاطراتش را از آن ماموریت تاریخی بازگو کرده است. و از مایکل کالینز به عنوان سومین فضانورد «فراموش شده» در آن ماموریت تاریخی نام می‌برند. اما می‌توانم صادقانه بگویم از نقشی که در آن ماموریت برعهده داشتم عمیقا راضی هستم. ولی مایکل در حدود ۲۱ ساعت در کپسول آپولو ۱۱ منتظر همکارانش ماند تا بازگردند. و سپس به عنوان مدیر موزه ملی هوا فضای آمریکا تا سال ۱۹۷۸ مشغول فعالیت بود.

«اگر بگویم در ماموریت آپولو ۱۱ من مهمترین نقش را داشتم، دروغ و حماقت است. کالینز کتاب های مختلفی در زمینه فضا به رشته تحریر درآورده است. نیل آرمسترانگ و باز آلدرین با کپسول کوچکی روی ماه فرود آمدند.

مایکل کالینز درگذشت! مردی که به کره ماه رفت ولی روی آن قدم نگذاشت | (ناسا 36)

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم. شما در حال تماشای ویدیوی ” مایکل کالینز درگذشت! مردی که به کره ماه رفت ولی روی آن قدم نگذاشت | (ناسا 36) جدید با کیفیت بالا ” در سایت آلفا ویدیو هستید که در تاریخ 2021-05-01 12:23:01 توسط کاربران در آلفاویدیو داخل کانال telvizon آپلود شده است. شما با مراجعه به سایت تلویزون میتوانید به تمام ویدیوهای این سازمان فضایی و بیش از 20 ترابایت (بیست هزار گیگابایت) ویدیوی دیگر که شامل دهها هزار ویدیو میشود به صورت دسته بندی شده و کاملا رایگان دسترسی داشته باشید. ir | در آپارات، مجموعه ویدیوهای رسمی ادارهٔ کل ملی هوانوردی و فضایی آمریکا (National Aeronautics and Space Administration) که به اختصار “ناسا” نامیده میشود را برای شما قرار میدهیم.

برچسب های این پست : مایکل کالینز درگذشت! مردی که به کره ماه رفت ولی روی آن قدم نگذاشت | (ناسا 36) بدون سانسور,زندگی در فضا, سفر به فضا, فضا پیما, هوا فضا. زمان ویدیو مایکل کالینز درگذشت! مردی که به کره ماه رفت ولی روی آن قدم نگذاشت | (ناسا 36) بدون سانسور ، حدودا 104 ثانیه است. لازم به ذکر است که وبسایت تلویزون بزرگترین آرشیو ویدیوهای رایگان در ایران را دارد. این ویدیو با عنوان اصلی (NASA Remembers Apollo Astronaut Michael Collins) توسط ناسا منتشر شد. این ویدیو قسمت سی و ششم از سری ویدیوهای “ناسا” (NASA) بود. زمانی که شما درحال دیدن فیلم و سریال هستید، افرادی هستند که از این وقت برای کسب درآمد استفاده میکنند و حتی در زمان فیلم دیدن هم درآمد دارند !.

برای کسب درآمد 4 میلیون تومان در روز روی دکمه زیر کلیک کنید (120 میلیون تومان در ماه ).

10 درس مهم رهبری از مایکل کالینز، بزرگ ترین فضانورد تاریخ بشر

همه ما می دانیم در حوزه علوم و فناوری احتمال خطا و اشتباه زیاد است و چنانچه تیم آپولو 11 به اصول فنی، نیروی عملیاتی و ابزار به کار رفته اطمینان نمی کردند، با کوچکترین رخداد یا بحرانی بزرگ ترین شکست تاریخ در علوم هوا فضا پدید می آمد. از سه فضا نوردی که به کره ماه سفر نمودند تنها آرمسترانگ و آلدرین بر سطح ماه گام نهادند و کالینز با فضاپیما تمام مدار حول ماه را پیمود، و همین امر موجب شد که نام کالینز خیلی به اندازه دوستانش به شهرت و معروفیت بالایی نرسد. اما مسیر رسیدن به کره ماه با پیچیدگی های فراوانی رو به رو بود و این امر مهم بدون در نظر گرفتن نکات مهم رهبری که در چند حوزه فضاپیما، تیم فضانوردی، برج مراقبت، ایستگاه فضایی جریان داشت، محقق نمی گشت.

نردبان موفقیت ها از تجربیات مثبت و منفی پدید می آید، بهتر است در زمان بروز اتفاقات ناخوشایند قبل از پذیرش شکست تمام موارد را بررسی نموده و نقاط ضعف و قوت کار را به صورت مجزا مورد بازبینی قرار دهید. موقعی که ایستگاه فضایی آپولو 11 با اتفاقات ناگهانی رو به رو شد، همه اعضا با دقت فراوان و مسئولیت پذیری فراوان تمام دستورات لازمی که از سوی تیم مدیریت اعمال می شد، را به کار برده و به اتمام رساندند. اما آنچه در این زمان برای هر سه نفر از اهمیت بالایی برخوردار بود احترام به خصوصیات خلقی و فکری یکدیگر بوده تا بتوانند در شرایط سخت، بحران ها را پشت سر گذاشته و به مقصود نهایی دست یابند.

تیمی که پروژه آپولو 11 را هدایت می کردند، جمعی بالغ بر 300 هزار نفر بودند، و چنانچه مدیریت قوی و متعهد شدن کارکنان به امور محوله در میان نباشد، هیچ پیشرفت و یکدستگی ایجاد نمی گردید. شاید بارها با نام آپولو 11 مواجه شده باشید، آیا می دانید چه اتفاق منحصر به فردی را در دنیای علم رقم زده؟ آپولو 11 فضاپیمایی است، که در 1969 میلادی نخستین بار بشر را به کره ماه رساند. به طور مثال زمانی که ژول ورن رویای سفر به ماه را در آثارش خلق می کرد، از نظر هم عصرانش کاری بیهوده و خلاف عقل به نظر می رسید، اما همان تفکرات انسان را به مراحل تحقق آرزوها رساند. آرمسترانگ نیز مانند هر انسانی در شرایط سخت استرس ها و اضطراب معمول را تجربه کرد اما اجازه نداد اوضاع از دستش خارج شده و با موفقیت فضا پیما را بر سکوی ایستگاه ناسا سوار نمود.

 

بازخوانی گفت‌وگوها با مردی که بر فراز ماه، تنهاترین انسان جهان بود

کالینز گفت: «داشتم به این موضوع فکر می‌کردم که روزانه و به‌ازای هر مایل چند دلار برای این سفر هزینه می‌کنیم؟» البته وی این را به شوخی گفت ولی در این مورد توضیح داد که با ‌دقت در حال کامل کردن وظایف عنوان شده در فهرست کارهای خود بود: من درمورد اینکه هر جزء کار را درست انجام دهم، عصبی بودم. کالینز در ابتدا قرار بود خلبان ماژول فرماندهی آپولو ۸ باشد که نخستین مأموریت او در مدار ماه (نه فرود روی آن) محسوب می‌شد؛ اما وی به‌تدریج در راه رفتن دچار مشکل شد و پارگی دیسک ستون فقراتش موجب شد که در این مأموریت جیمز لاول به‌جای او به‌سوی ماه اعزام شود.

اما این منظره‌ی زمین از ۲۳۰ هزار مایلی بود که او را تحت‌تأثیر قرار داد؛ آبی و سفید با لکه‌های قهوه‌ای: چیزی که واقعا مرا شگفت‌زده کرد، حس شکنندگی بود که در مورد زمین پیدا کردم و تا به امروز هم علت آن را نمی‌دانم. کالینز می‌توانست یک پرواز فضایی دیگر را به‌عنوان فرمانده آپولو ۱۷ نیز تجربه کند؛ اما قبل از پرواز آپولو ۱۱، تصمیم به خروج از برنامه گرفته بود؛ زیرا زندگی به‌عنوان یک فضانورد، او را از خانواده‌اش دور کرده بود. آموزش‌های فضانوردان شامل سفر به گرند کنیون برای یادگیری اصول زمین‌شناسی و آموزش زنده ماندن در جنگل است تا اگر آن‌ها در شرایط دشواری قرار گرفته یا در منطقه‌ی دور از انتظاری فرود آیند، بتوانند زنده بمانند.

پس از اینکه کالینز در سال ۱۹۷۰ ناسا را ترک کرد، ابتدا در اداره‌ی امور عمومی مشغول به کار شد و پس آن مدیریت موزه‌ی ملی هوا و فضا را بر عهده گرفت و بر ساخت ساختمان فعلی پارک نشنال مال در واشنگتن نظارت داشت. کالینز می‌گوید: من شگفت‌زده شده بودم که تمام این قطعات مکانیکی کوچک دقیقا به‌همان شکلی که توصیف شده بودند، کار کردند و ما توانسته بودیم آن‌چه جان اف کندی به ما گفته بود را بدون هیچ مشکلی انجام دهیم. زومیت نوشت: فضانورد مایکل کالینز در جریان فرود نیل آرمسترانگ و باز آلدرین روی ماه، یک شب زنده‌داری را روی مدار ماه تجربه می‌کرد؛ اما به‌گفته‌ی خودش در این مدت چندان احساس تنهایی نکرد.

 

منبع

  • ۰۰/۱۰/۳۰
  • فروشنده لوله و اتصالات پلی اتیلن

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی