آبیاری قطره ای

راهنمای جامع تجاری و فنی آبیاری قطره ای و تحت فشار

آبیاری قطره ای

راهنمای جامع تجاری و فنی آبیاری قطره ای و تحت فشار

آبیاری قطره ای

آموزش روش های نوین آبیاری مثل آبیاری قطره ای، بارانی و تحت فشار بوسیله لوله و اتصالات پلی اتیلن.

آخرین مطالب
  • ۰
  • ۰

طرز تهیه پیاز داغ

ابتدا پیازها ( از پیازها متوسط و رو به کوچک استفاده کنید ) را پس از پوست گرفتن به صورت خلالی یکدست خرد می کنیم، توجه داشته باشید از مغز پیاز به هیچ عنوان برای درست کردن پیاز داغ استفاده نکنید چون باعث نرم شدن پیاز داغ می شود و در پایان پیاز داغ شما چیپسی نمی شود. پس از خرد کردن پیازها یک قابلمه مناسب حاوی آب روی حرارت قرار می دهیم و با حرارت زیاد اجازه می دهیم آب سریعا به جوش بیاید، پس از اینکه آب درون قابلمه به جوش آمد پیازهای خلالی شده را به مدت ۵ دقیقه درون آب جوش قرار می دهیم. پس از اینکه روغن به خوبی داغ شد پیازها را داخل روغن می ریزیم و مقداری نمک هم اضافه می کنیم، سپس صبر می کنیم تا پیازها سبک شوند، به هیچ وجه تاز مانی که پیازها سبک نشده اند با قاشق پیازها را هم نزنید.

برای نگهداری طولانی مدت پیاز داغ باید نکاتی را رعایت کنیم تا بتوانیم پیاز داغی با کیفیت و یکدست درست کنیم، برای مشاهده آموزش طرز تهیه پیاز داغ در ادامه با چی شی همراه باشید. پس از اینکه پیازها سبک شدند و روی روغن جمع شدند به صورت دایره وار آنها را هم می زنیم تا طلایی شوند، پس از اینکه کمی طلایی شدند خیلی سریع از روغن خارج می کنیم. نکته مهم در مورد روغن هم این است که حتما از روغن مخصوص سرخ کردنی استفاده کنید، زیرا روغن مایع خوراکی جذب پیازها می شود و باعث نرم شدن پیاز داغ می شود. پیاز داغ یکی از انواع طعم دهنده های بسیار محبوب در آشپزی ایرانی است که در انواع غذاهای اصیل ایرانی مثل آش رشته، عدسی و.

پس از پنج دقیقه پیازها را از آب جوش خارج می کنیم و پس از آبکشی روی یک پارچ تمیز پهن می کنیم تا خشک شوند. به دلیل اینکه پیاز داغ خیلی سریع می سوزد باید در این مرحله با سرعت عمل پیازها را از روغن خارج کنیم. سپس پیازها را روی یک توری فلزی قرار می دهیم تا روغن اضافی شان خارج شود. در ادامه پس از سرد شدن بسته بندی می کنیم و در فریزر نگهداری می کنیم. پیازهای ما پس از خشک شدن باید حالت شیشه ای و شفاف داشته باشند. برای هم زدن پیازها می توانید با احتیاط تابه را کمی بچرخانید. حالا باید به حدی روغن بریزیم که پیازها در روغن شناور باشند.

طرز تهیه پیاز داغ مجلسی • فیلم تهیه پیاز داغ کریسپی

وقتی روغن داغ شد, مقدار کمی از پیازها رو توی روغن بریزید و حرارت رو زیاد کنید, کمی که گذشت, حرارت رو کم کنید و اجازه بدید تا پیازها طلایی بشن! تو این فاصله گاهی پیاز ها رو هم بزنید و وقتی دیدید که دارن طلایی میشن, مدام هم بزنید تا یکدست طلایی بشن! **با این روش یک پیاز داغ کاملا ترد و خشک و چیپسی دارید و از همه مهمتر اینکه چرب نیستن و واسه تزیین هم عالین!!. کمی نمک اضافه کنید و اجازه بدید تا پیازها برای ۵ دقیقه بجوشن! بعد از ۵ دقیقه پیازها رو آبکش کنید, اجازه بدید تا آب اونا کشیده بشه! یک ظرف کوچیک و گود مثل شیرجوش انتخاب کنید, روی حرارت بذارید و روغن بریزید. √ اگر می خواهید پیاز سرخ کرده ی شما تردتر شود، قبل از سرخ کردن، آن را مدتی در شیر غوطه ور سازید و پس از بیرون آوردن  روی حوله کاغذی خشک کنید.

√ روش دیگر تهیه پیاز داغ که سریع تر است اینگونه است که، ابتدا خلال پیاز رو با کمی آب روی حرارت بگذارید تا نرم و بلوری بشود. مواد لازم جهت تهیه پیاز داغ ترد پیازبه مقدار لازمروغن سرخ کردنیبه مقدار لازمنمکبه مقدار لازم. حدود 7 دقیقه بعد آبکش کنید و بعد از آن که آبش رفت روی حوله کاغذی بریزید تا کاملا خشک بشوند. تو این مطلب روش های مختلف تهیه پیازداغ های برشته و خوشرنگ رو براتون توضیح می دیم. برای خوشرنگ و عسلی شدن پیاز داغ در انتها کمی زعفران دم کرده به آن اضافه کنید. ولی یه وقتهایی برای تزیین غذا به پیاز داغ های طلایی و برشته احتیاج داریم. بیشتر برای تزئین روی کشک بادنجون یا آش یا هر غذایی که دوست داشته باشیم.

پیاز که داغ می کنید نرم میشه ؟! خب این پیاز داغ ها برای داخل آش خوبه. معمولا  در ابتدای کار پیاز داغ رو به هم نمیزنند چون دیر سرخ می شود. فقط توجه داشته باشید که پیاز را روی حرارت ملایم سرخ کنید.

پیاز بدون اشک خورد کنید

 اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که با خرد کردن پیاز اشک از چشمانتان سرازیر می شود و اذیت می شوید و ممکن است به خاطر این مشکل از پیاز که طعم و مزه خوبی به غذاها می دهد استفاده نکنید بهتر است از راه هایی که خاصیت تندی پیاز را از بین می برد استفاده کنید. 2- از راه دهان تنفس کنید تا اشک نریزید زیرا غده های اشک نزدیک بینی هستند و اگر از راه بینی نفس بکشید بوی تند پیاز بلافاصله به غدد اشکی رسیده و باعث گریه میشود. 1- موقع خرد کردن پیاز یک یا چند شمع در آشپزخانه نزدیک تخته مخصوص خورد کردن روشن کنید تا بوی تند پیاز محو شده و شما بتوانید به راحتی کارتان را انجام دهید.

البته برای پیاز داغ بهتر است دنبال یک شخص فداکار بگردید که بتواند عشق و محبتش را به شما با خرد کردن پیازها برایتان ثابت کند. 6- اگر هیچ کدام از این روش ها به شما کمک نکرد پیازها را در دستگاه فود پراسسور ریخته و پیازها را به یک چشم بهم زدن خورد کنید. کلأ هر چیزی که بین بوی پیاز و مردمک چشم قرار بگیرد به این امر کمک میکند مثل استفاده از لنز البته مهم نیست چه رنگی باشد !!!. اگر قبل از خورد کردن از ته پیاز با یک چاقوی تیز و نازک مغز آنرا درآورید و بقیه پیاز را خورد کنید چشم هایتان کمتر میسوزد. در ادامه این مطلب راه های موثری را برای از بین بردن خاصیت تند و اشک آور پیاز استفاده می کنیم که در ادامه می خوانید.

در ضمن مغز پیازها را دور نیاندازید و آنها را برای خوردن پیاز خام همراه غذا که بسیار هم مفید میباشد کنار بگذارید. پس پیازها را در جای خنک مثل یخچال نگهداری کنید و پانزده دقیقه قبل از خورد کردن آنها را در فریزر قرار دهید. 5- شاید بنظر شوخی بیاید ولی استفاده از عینک شنا جلوی اشک ها را در هنگام خرد کردن پیاز می گیرد. 4- پیاز سرد کمتر باعث گریه میشود زیرا آنزیم های آن در سرمای زیاد از فعالیت می افتند. 3- مغز پیاز حاوی بیشترین مقدار آنزیمی است که باعث تندی پیاز میشود.

۱۶ ترفند برای خرد کردن پیاز بدون اشک ریختن

کارشناسان دانشگاه بریستول بر این باورند که بهترین راه برای جلوگیری از ریزش اشک ناشی از خرد کردن پیاز این است که در وهله اول گاز از چشم دور شود، اما راه‌های دیگری هم در کنار این مورد وجود دارند که در ادامه آورده ایم. فرمول ریختن اشک بر اثر خرد کردن پیاز کمی پیچیده است، ولی به بیان بسیار ساده، پیاز حاوی اسیدهای آمینه به نام «سولفوکسید»‌ها است و وقتی آن را برش می‌دهید، به پوسته آن‌ها آسیب می‌رسانید. خردکن‌های پیاز، مخصوصا خرد کن‌های برقی این امکان را به وجود می‌آورند که در مجاورت گازهای خارج شده از پیاز قرار نگیرید و تماس مستقیمی با آن‌ها نداشته باشید.

در ادامه ترفندهایی را برای جلوگیری از ریزش اشک بعد از خرد کردن پیاز به شما می‌گوییم تا آن‌ها را به کار ببندید و از شر اشک و سوزش چشم خلاص شوید. استفاده از یک تکه نان که قسمتی از آن در خارج دهانتان باشد هم در مورد برخی افراد جواب می‌دهد و از اشک ریختن موقع خرد کردن پیاز جلوگیری می‌کند. ماسک هم هر چند تنها روی دهان و بینی تان را می‌پوشاند، اما قدم موثری است پس از آن استفاده کنید، چون با این کار عصب بویایی شما تحریک نمی‌شود. خرد کردن پیاز در کنار هواکش، هود آشپزخانه یا کنار پنجره، باعث تهویه هوا می‌شود و جریان هوا باعث پخش شدن گازهای متساعد از پیاز خواهد شد.

اگر از نوک چاقو برای برش لایه‌های پیاز استفاده کنید، احتمال پاشیدن آب پیاز در چشمتان یا پخش شدن در فضا و ترکیب در اشک چشمتان وجود دارد. تیز بودن چاقو علاوه بر این که سرعت کار شما را بالا می‌برد، باعث می‌شود مدت کمتری در مجاورت با اسیدهای پیاز قرار بگیرید. شاید این کار کمی غیر معمول به نظر برسد، ولی اگر پیاز را در حالی که در آب قرار داده‌اید، خرد کنید، دیگر چشمتان نمی‌سوزد. شاید خنده دار به نظر برسد، ولی عینک شنا یا عینک آزمایشگاهی که روی صورتتان کیپ شود، در جلوگیری از اشک ریختن بسیار موثر است. از طرفی بافت پیاز با چاقوی تیز، نرم نمی‌شود و آسیب نمی‌بیند که این موضوع به جلوگیری از اشک ریختن کمک می‌کند.

ممکن است این کار باعث شود روی خرد کردن پیاز نتوانید به خوبی تمرکز کنید، ولی حتما در کاهش میزان اشک ریزی تاثیر دارد.

طرز تهیه پیاز داغ برای تازه کارها!

پیاز داغ همانطور که در بالا نیز اشاره شد پر استفاده ترین ماده غذایی برای تهیه انواع غذاهای ایرانی بخصوص تزیین انواع آش می باشد که بسیاری از آشپزها با روش های متفاوتی آن را تهیه و مورد استفاده قرار می دهند، همچنین برای طعم دار کردن پیاز از نمک، فلفل یا زردچوبه استفاده می کنند و زعفران را نیز برای عسلی شدن پیاز داغ و خوش طعم شدن آن مورد استفاده قرار می دهند. چنانچه تمایل دارید پیازی که سرخ می کنید، حالتی ترد داشته باشد باید پیش از سرخ کردن پیاز، مدتی پیازهای خرد شده را درون شیر بخیسانید و بعد پیازها را از داخل شیر خارج کنید و روی حوله کاغذی قرار دهید تا شیر اضافی آن گرفته و خشک شوند و بعد با روغن سرخ نمایید.

پیاز داغ  از اصلی ترین ماده غذایی در ساخت و طبخ انواع غذای ایرانی است که نقش بسیار مهمی در طعم غذا دارد از این در این مطلب  را برای افرادی تازه کار ارائه می دهیم  تا بتوانند به راحتی به برای تهیه پیاز داغ اقدام نمایند. ابتدا پیاز را خلال کرده و با مقدار کمی آب درون ظرفی بریزید و روی حرارت قرار دهید، بعد از این که پیازهای خلال شده بلوری و نرم شدند، از روی حرارت بردارید و آبکش کنید، زمانی که آب پیازها گرفته شد آن را درون روغن سرخ کنید. نکته: به یاد داشته باشید سیر و پیاز به محض پوست کندن میکروب های محیط را به خود جذب می کنند بنابراین بهتر است برای تهیه پیاز داغ از روشی استفاده کنید که پیاز خام پوست گرفته مدت زمان کوتاه تری در محیط باقی بماند.

بعد از اینکه پیاز ها به رنگ طلایی در آمدند زردچوبه را به پیاز ها اضافه کنید و با کمک قاشق پیاز ها و زردچوبه را به خوبی با یکدیگر مخلوط کنید و اجازه دهید پیاز ها به مدت ۱ دقیقه با زردچوبه تفت بخورند. در این روش باید پیازها را به شکل خلالی خرد نمایید، بعد آن ها را داخل آب در حال جوش بریزید تا به مدت ۷ دقیقه بپزند، سپس پیازها را آبکش نمایید و روی حوله کاغذی قرار دهید تا خوب آب پیازها گرفته شود. در این آموزش از بخش آشپزی مجله آرگا روش ساخت پیاز داغ را بصورت مرحله به مرحله مشاهده کردید که می توانید با رعایت نکاتی که در این مطلب ذکر شد پیاز داغ ترد و خوشرنگی داشته باشید.

 

منبع

  • ۰۰/۱۱/۰۶
  • فروشنده لوله و اتصالات پلی اتیلن

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی