آبیاری قطره ای

راهنمای جامع تجاری و فنی آبیاری قطره ای و تحت فشار

آبیاری قطره ای

راهنمای جامع تجاری و فنی آبیاری قطره ای و تحت فشار

آبیاری قطره ای

آموزش روش های نوین آبیاری مثل آبیاری قطره ای، بارانی و تحت فشار بوسیله لوله و اتصالات پلی اتیلن.

آخرین مطالب
  • ۰
  • ۰

اختلال چند شخصیتی |‌ علایم، علل و درمان اختلال هویت تجزیه ای

نام اختلال تجزیه هویت تا سال ۱۹۹۴ اختلال چند شخصیتی بود، تغییر نام به این خاطر صورت گرفت تا درک بهتری از بیماری ارائه دهد؛ همان طور که اشاره شد این اختلال بیشتر تکه تکه و جدا شدن هویت است، تا افزایش یا رشد شخصیت‌های مجزا. اختلال چند شخصیتی، که از آن با عنوان اختلال تجزیه‌ هویت هم یاد می‌شود، اختلالی است که در آن هویت شخص به دو یا تعداد بیشتری حالات شخصیتی‌ که کاملاً از یکدیگر متمایز هستند، تقسیم می‌شود. اختلال تجزیه‌ هویت وضعیتی نادر است که در آن دو یا تعداد بیشتری هویت متمایز، یا شخصیت‌های کاملاً مجزا به وجود می‌آیند و هر یک از این شخصیت‌ها به شکل نوبتی کنترل شخص را به دست می‌گیرند.

مبتلایان همچنین در زمان‌هایی حافظه‌‌شان را از دست می‌دهند، این موضوع آنقدر شدید است که نمی‌تواند به عنوان فراموش کاری‌های معمولی در نظرش گرفت. شخصیت‌های موجود در شخص، هر یک نام، سن، جنسیت، طرز صحبت، دانش کلی، خلق غالب مختص به خود را دارند که با هویت اولیه‌ فرد در تناقض است. هویت‌های مختلف ممکن است دانسته‌های یکدیگر را انکار و از هم انتقاد کنند، یا به طور کلی با هم در تعارض باشند. نشانه‌های اختلال تجزیه‌ هویت با اثرات روان‌شناختی سوءمصرف یا دلایل جسمی خاصی توضیح داده نمی‌شوند. اغلب در اوایل تجزیه‌ هویت نام‌هایی به شخص نسبت داده می‌شود، مانند منفعل، وابسته، شرمگین، و افسرده.

افراد مبتلا به اختلال چند شخصیتی معمولاً قربانی‌های انواع مختلف سوءاستفاده‌ها می‌باشند. در اختلال چند شخصیتی، جنبه‌های متفاوت هویت، حافظه، و هشیاری با یکدیگر یک‌پارچه نمی‌شوند. در ادامه به نشانه‌ها، دلایل و نحوه‌ی درمان اختلال تجزیه‌ هویت می‌پردازیم. توصیف برخی افراد از تجزیه هویت، مورد تصرف قرار گرفتن یا همان تسخیر شدن، است. موقعیت‌ها یا منابع استرس خاصی می‌توانند تغییراتی در فرد ایجاد کنند. اینکه چرا افراد به بیماری چند شخصیتی مبتلا می‌شوند هنوز کاملاً مشخص نشده، اما اغلب آنها گزارش می‌کنند که سوءاستفاده‌ جسمی و جنسی شدید در کودکی تجربه کرده‌اند.

 

اختلال چند شخصیتی چیست؟

لازم به ذکر این مورد است که اگر فرد مبتلا همزمان با این اختلال موارد زیر را هم داشته باشد پیش آگهی او برای درمان و بهبودی منفی است و درمان خیلی موفقیت آمیز نخواهد بود: اختلال روان پریشی اضطراب  استرس  بیماری عضوی و جسمی شدید سو مصرف مواد و الکل داشتن پرونده ارتکاب به جرم  رفتار های ضد اجتماعی . این شخصیت ها از لحاظ داشتن موارد زیر با یکدیگر متفاوت می باشند: عقاید گرایش های سیاسی و اجتماعی گرایش های جنسی آرزو ها تمابلات توانایی یادگیری اصول اخلاقی سن آهنگ کلام نمرات آزمون های شخصیت و استعداد علاوه بر این، شاخص های فیزیولوژیک مثل ضربان قلب، فشار خون و نوار مغزی در این شخصیت ها متفاوت است!.

شاید هیچ کدام از ما اصلا از خودمان نپرسیده باشیم این چند شخصیتی بودن اصلا چه معنایی دارد؟ اگر فردی چند شخصیتی است آیا واقعا چند شخصیت متفاوت و جداگانه دارد؟ اصلا مگر ممکن است؟ احتمالاً صحبت در مورد چند شخصیتی بودن شاید در گفتگو های عادی و روزمره معنایی متفاوت تر از اختلال چند شخصیتی داشته باشد. از آن جایی که این اختلال، اختلال نادری است، آمار دقیقی از این اختلال وجود ندارد؛ اما طبق یک سری از تحقیقات نرخ شیوع و ابتلای این اختلال در زنان نسبت به مردان بیشتر است و میزان ابتلا در زنان تقریبا پنج به یک تا نه به یک مورد ابتلا نسبت به مردان گزارش شده است. این اختلال که در عموم مردم به اختلال چند شخصیتی شناخته می شود، در کتابچه راهنمای تشخیصی که مرجع روان شناسان برای تشخیص است، اختلال هویت تجزیه ای نام گذاری شده است و نام قبلی آن در نسخه های قدیمی تر، اختلال شخصیت چندگانه بوده است.

در نظر بگیرید که در این فرد می تواند شخصیتی وجود داشته باشد که بسیار پرخاشگر است، یا شخصیتی که بسیار آرام است و در محیط های اجتماعی محبوب همه است، یا شخصیتی که از کودکان بدش می آید ولی شخصیت دیگر عاشق کودکان است. فردی که به این اختلال مبتلاست، دارای دو یا حتی چندین حالت شخصیتی متفاوت است که،این حالات شخصیتی به صورت مکرر و مداوم کنترل رفتار فرد را بر عهده می گیرند و همراه با آن فرد اطلاعات مهم شخصی خودش را فراموش می کند. درمان روان پویشی و روانکاوی درمان شناختی دارو درمانی درمان با شوک الکتریکی تکنیک مداخلات هیپنوتیزم گروه درمانی خانواده درمانی کار درمانی گروه های خودیاری هنر درمانی و.

 

اختلال چند شخصیتی چیست؟ (نوع ارتباط شخصیت فاعل و فرعی)

اما مسئله قابل توجه این نکته می باشد که متاسفانه با یک جستجوی ساده در اینترنت متوجه خواهید شد اطلاعات درباره این اختلال بسیار محدود و تکراری است‌ در این مقاله با توجه به مقالات و بررسی های اثبات شده بر روی این بیماران اطلاعات مفید و جامعی را در اختیار مخاطبان قرار داده ایم. افراد خود هیپتونیزم به شدت ریسک مبتلا شدن به چند شخصیتی را در خود بالا می برند؛ چرا که این کار بعد مدتی از حالت ارادی خارج شده و با هر تنش و استرس، شخصیت فرعی خود را نمایان می کند؛ همچنین این احتمال نیز وجود دارد هویت های فرعی دیگری در پس این اتفاق در شخص به وجود آیند. اختلال چند شخصیتی یا گریز هویتی که به اختصار به آن (DID (Dissociative identity disorder می گویند؛ بیماری است که شخص در ذهن و روح خود دارای چند هویت مستقل می باشد؛ یا ممکن است فرد مبتلا به بیماری چند شخصیتی در ذهن خود صداهایی را بشنود قادر هستند او را کنترل کنند.

در ارتباط های دو سر فراموشکارانه در اختلال چند شخصیتی هیچ کدام یک از هویت های فرعی، بر یکدیگر آگاهی ندارند‌؛ یعنی به فرض مثال اگر شخص علاوه بر خودش داری سه هویت فرعی دیگر باشد، نه شخص فاعل و نه ۳ هویت دیگر از وجود هم آگاهی ندارند. استدلال و نظریه برای این اتفاق آن است که، این کودکان برای آن که از میزان فشار های عصبی و استرس خود کم و فرار کنند یا بخواهند اتفاق هایی که برایشان افتاده است را فراموش کنند به درون خود رجوع می کنند و با خود صحبت می کنند. افرادی که در کودکی دچار ضربه های روحی شدید یا همان تروماتیک شده اند، کودکانی که بسیار با آن ها بد رفتاری شده است یا مورد سو استفاده ی جنسی قرار گرفته اند؛ این امکان وجود دارد، این کودکان دچار اختلال چند شخصیتی شوند.

طی تحقیقاتی که از گذشته تا به امروز انجام شده است علت ثابتی برای این بیماری پیدا نشده است؛ اما بررسی هایی که بر روی بیمار های دارای اختلال چند شخصیتی صورت گرفته است نشان داده است بعضی عوامل در اکثر آن ها مشترک است. بیماری اختلال چند شخصیتی را باید مانند هر بیماری روحی دیگر جدی گرفت؛ چرا که در این بیماری شخص بدون شک با دارو باید تحت کنترل قرار گیرد در غیر این صورت هویت های فرعی می توانند به فرد بیمار و اطرافیان آسیب وارد کند. در بسیاری از جوامع متاسفانه اشخاص دارای این اختلال را جن زده می دانند، حتی در بخش های جنوبی ایران در طی مراسمی به نام زار سعی می کنند تا جن یا روح های شیطانی را از بدن شخص دارای اینو نوع اختلال خارج کنند.

 

گزارش یک مورد اختلال هویت تجزیه ای (اختلال چند شخصیتی) متعاقب واکنش سوگواری بیمارگونه

نشانی: تهران، بزرگراه اشرفی اصفهانی، نرسیده به پل بزرگراه شهید همت، خیابان شهید قموشی، خیابان بهار، نبش کوچه چهارم، پلاک 1. گزارش یک مورد اختلال هویت تجزیه ای (اختلال چند شخصیتی) متعاقب واکنش سوگواری بیمارگونه. گزارش یک مورد اختلال هویت تجزیه ای (اختلال چند شخصیتی) متعاقب واکنش سوگواری بیمارگونه. گزارش یک مورد اختلال هویت تجزیه ای (اختلال چند شخصیتی) متعاقب واکنش سوگواری بیمارگونه.

بیماری چند شخصیتی به زبان ساده

با وجود این که این اختلال علایم نسبتا زیادی دارد؛ اما همه این علائم, نشانه های بیماری های دیگری از قبیل اسکیزوفرنی هستند, و برای تشخیص این اختلال سند خوبی به حساب نمی آیند, در واقع اکثر روان پزشک ها با این بیماری مشکل دارند,  و افراد عادی هم نمی توانند این بیماری را تشخیص دهند, دلیل آن به زبان ساده این است که هویت های موازی فرد به شما نمی گویند «من مشکل چند شخصیتی دارم» و شخصیت ها و هویت های مختلف فرد می توانند با رفتار های مختلف اشتباه گرفته شوند, با این همه طی مدت طولانی (گاها تا هفت سال ) , پزشک متخصص طی مصاحبه با بیمار می تواند آن را تشخیص دهد. آدم های چند شخصیتی, موضوعی هستند که برای فیلم ها و کتاب ها به عنوان یک پرسوناژ محبوبند, و با توجه به حضور آنان در فیلم ها و داستان ها به نظر می آید که مردم اندک اطلاعات درباره ی این اختلال روانی داشته باشند, اما در میان این همه قصه ها و افسانه ها در مورد این بیماری, چه چیزی درباره ی آنها حقیقت دارد؟ چگونه می شود این اختلال را در فرد تشخیص داد؟ آیا این بیماری درمان می شود؟ این سوالات و  سوالاتی نظیر آنها هستند که در این متن سعی کرده ام پاسخ هایی برایشان پیدا کنم و بیماری چند شخصیتی را به زبان ساده توضیح دهم.

هویت های مختلف فرد, می توانند تفاوت های واضحی در لحن صحبت کردن (و حتی لهجه فرد), رفتار ها, تفکرات,  و حتی جنسیت داشته باشند (یعنی ممکن است که یکی از هویت های موازی یک بیمار مرد فکر کند که یک زن است) هویت های موازی حتی می توانند مشکلات “جسمی” از قبیل آلرژی؛ تغیر دست غالب, یا احتیاج به عینک داشته باشند, این هویت ها بیشتر اوقات واضح هستند (آنقدر واضح است که “رفتار” جدید فرد بیمار کلا با حالت عادی اش متفاوت است). همه این فشار ها و آسیب وارد شده ،برای بیمار شرایطی ایجاد می کند که او تمایلی به یادآوری آن خاطره ها نداشته و ناخودآگاه همه آن را از ذهن پاک می کند، اما در هیچگاه از ناخودآگاه او خارج نشده و در زمانی که تجربه ی مشابه تجربه اولیه او ایجاد شود، که همچنان از میزان تحمل فرد فراتر باشد هویت و یا شحصیتی که او برای رهایی از مشکلات برای خود ساخته است کنترل رفتار بیمار را در دست می گیرد تا او این بحران تازه را مدیریت کند.

 

علائم اختلال چند شخصیتی

تفاوت اختلال چند شخصیتی و اسکیزوفرنی چیست؟ اختلال چند شخصیتی چه علائمی دارد؟ اختلال هویتی یا اختلال چند شخصیتی یک نوع بیماری پیچیده روانی بوده که به دلایل مختلفی مانند آسیب روانى شدید در زمان کودکی ( معمولاً ناشی از سوء استفاده جنسی، احساسی، فیزیکی و …) به وجود می آید. – افسردگی – اختلالات خلقی – تمایل به خودکشی و افکار خودکشی – اختلالات خواب ( کابوس های شبانه، راه رفتن در خواب و بی خوابی ) – اضطراب ، حمله پانیک ، فوبیا ها – سوء مصرف مواد مخدر و الکل – علائم روان پریشی مانند توهمات – اختلالات غذایی. برای مثال فردی که به اختلال چند شخصیتی دچار است امکان دارد که خود را در وضعیت هایی مانند رانندگی با سرعت بالا، دزدی کردن از دوستان و همکاران و … ببیند و توانایی کنترل خود را نداشته باشد.

ولی اختلال چند شخصیتی نوع شدید این بیماری بوده و فرایندی روانی است که ارتباط با افکار فرد، خاطرات، احساسات، فعالیت ها و هویت اصلی وی قطع می شود. این اختلال به نوعی مکانیسم وفق دادن می باشد، طوری که فرد واقعه ناراحت کننده را به طور کلی فراموش می کند و خود را فردی دیگر تصور می کند. اسکیزوفرنی و اختلال چند شخصیتی در اغلب مواقع با هم اشتباه گرفته می شوند ولی این دو بیماری روانی کاملاً از هم متفاوت اند. اختلال چند شخصیتی به معنای حضور دو یا چند شخصیت و هویت جداگانه بوده که بر رفتار فرد به صورت قدرتمندی تاثیر می گذارند. از دیگر علائم اختلال چند شخصیتی می توان به سر درد، کم خونی، بیهوشی، عدم اطلاع از زمان و برخی علائم فیزیکی اشاره کرد.

در این بیماری فرد می تواند وارد فاز شخصیتی شود و به طور کلی اطلاعات و موارد کلیدی مهم زندگی خود را فراموش کند. فردی که به اختلال چند شخصیتی دچار است، در کنار این بیماری احتمال دارد که به بیماری های دیگری هم مبتلا شود. برخی افراد مبتلا به این اختلال امکان دارد که خود آزاری، خرابکاری و خشونت فردی و اجتماعی هم انجام دهند. ولی زمانی که فرد هیپنوتیز می شود عکس العمل شخصیت ها به درخواست های روانپزشک بسیار سریع است. هر کدام از شخصیت ها رفتار، طرز صحبت کردن، طرز راه رفتن و ویژگی های مخصوص به خود را دارند. زمانی که شخصیتی بروز می کند و فرد را تحت کنترل می گیرد، رفتار و افکار فرد تغییر می کند.

 

قدرت اختلالات چند شخصیتی - آموزش سابلیمینال - مقالات موفقیت

قدرت اختلالات شخصیتی‌ –  (Dissociative Identity Disorder_DID، که “اختلالات شخصیتی چندگانه” نامیده می شود) به ما قدرت واقعی ناخوداگاه را نشان می دهد در ادامه میخوانیم:. :Sources Probing the Enigma of Multiple Personality Multiple Personality Disorder: an alternative theory Dissociative Disorders: Splitting Consciousness. چرا این ماشین را خریدید؟ چرا عاشق شریک زندگی خود شدید؟ وقتی شروع به بررسی اساس انتخاب های زندگی خود می کنیم ، خواه مهم باشند یا نه ، ممکن است به این نتیجه برسیم که سرنخ چندانی نداریم. پیامهای سابلیمینال و محرک های روانشناسی ما را به این باور می رساند که بدون اینکه متوجه شویم می توانیم تحت تأثیر قرار بگیریم ، اما سوال این است که ذهن ناخودآگاه ما چقدر قدرتمند است؟.

اگرچه ممکن است این برای بسیاری از میلیونرها غیرمنطقی به نظر برسد، اما بسیاری از میلیونرها از این اصل استفاده  و آن را تضمین می کنند. اگرچه ممکن است این برای بسیاری از میلیونرها غیرمنطقی به نظر برسد، اما بسیاری از میلیونرها از این اصل استفاده  و آن را تضمین می کنند. تا چه حد تحت کنترل چیزهایی هستیم که از آنها آگاه نیستیم؟ – پل ، ۴۳ ، لندنSometimes when I ask myself why I’ve made a certain choice, I realise I don’t actually know. ما حتی ممکن است تعجب کنیم که آیا ما واقعاً ذهن خود را می شناسیم و چه چیزی خارج از آگاهی ما در آن می گذرد. ابتدا با ایجاد افکار ثروتمندانه شروع می کنید و سپس این افکار را در اعمال روزمره خود اعمال کنید.

ابتدا با ایجاد افکار ثروتمندانه شروع می کنید و سپس این افکار را در اعمال روزمره خود اعمال کنید. گاهی اوقات وقتی از خودم می پرسم که چرا انتخاب خاصی کرده ام ، متوجه می شوم که واقعاً نمی دانم.

چند شخصیتی ؛ علائم این بیماری را بشناسید

کسی که از بیماری چند شخصیتی رنج می‌برد، ممکن است تن به کارهایی بدهد که در حالت عادی انجام نمی‌دهد؛ کارهایی چون رانندگی با سرعت زیاد یا دزدیدن پول از دوست یا کارفرما و این در حالی است که انگار نیرویی غیر از خودشان آن‌ها را وادار به انجام این کارها می‌کند. هر شخصیت، شیوه ای اختصاصی برای سخن گفتن و راه رفتن و اطوار بدنی دارد، و احتمال می‎رود در زمینه فرآیندهای فیزیولوژیک، مانند فشار خون و فعالیت مغزی نیز تفاوت‎هایی داشته باشند. به‌علاوه این‌ها، کسی که به اختلال چند شخصیتی مبتلاست، برای هریک از شخصیت‌هایی که در او نمایان می‌شود، خاطراتی منحصربه‌فرد دارد که متمایز از خاطرات دیگر شخصیت‌هایش است.

بعضی از افراد مبتلا به این اختلال متمایل به رفتارهای خودآزارانه، خودویرانگرانه و حتی خشونت‌آمیز می‌شوند (هم خشونت در قِبال خود و هم خشونت در قِبال دیگران). سن، جنسیت یا نژادِ هرکدام از این شخصیت‌ها متفاوت از دیگری است و رفتار، حالت و شیوه صحبت کردن، با نمایان شدن هریک از شخصیت‌ها، متفاوت خواهد بود. هویتهای گوناگون شخصی، گاهی حتی از لحاظ ویژگی‎هایی از قبیل توانایی‎های هنری یا ورزشی، دست‎خط و دانستن زبان خارجی نیز با یکدیگر تفاوت دارند. نمایان شدن هر شخصیت و تسلط آن بر رفتار و افکار، به اصطلاح «تعویض شخصیت» نام گرفته است (به این معنا که شخصیتی جای خود را به شخصیت دیگری بدهد).

کسانی که از نزدیک با این قبیل اشخاص ارتباط داشته اند متوجه شده اند که تغییر شخصیت در آنان همراه با تغییرات ظریفی در اطوار بدنی و صدا است. از دیگر نشانه‌های احتمالی اختلال چند شخصیتی می‌توان به سردرد، فراموشی، نداشتن درک از زمان، خلسه و تجربه‌های خارج از بدن اشاره کرد. بعضی این احساس را این‌طور تعریف می‌کنند که اگر فرض کنیم بدن‌شان خودرو است، به‌جای آنکه پشت فرمان نشسته باشند، مسافر آن هستند. در هویت‎های چندگانه معمولا هر شخصیت دارای ویژگی هایی متضاد با هویت اولیه است، از قبیل خصومت ورز، کنترل کننده یا خود ویران ساز. وجود دوره های فراموشی (به صورت فقدان چند ساعتی یا چند روزی حافظه در طول هفته) می‎تواند نشانه و سرنخی از این اختلال باشد.

 

منبع

  • ۰۰/۱۱/۰۷
  • فروشنده لوله و اتصالات پلی اتیلن

نظرات (۱)

  • مهدی حیدری
  • سلام
    پست شما رو مطالعه کردم.گویا بر گرفته از یک مقاله ی معتبر وتحقیق شده بر متد علوم غربی تهیه شده.بنده نظریه ای در این خصوص دارم که قبلا در وب سایتهای دیگه که اغلب در بلاگفا هستند راجعش نوشتم ولی پست شما بهانه ای شد تا یکبار دیگه بهش اشاره کنم .البته به کمک پست شما یعنی مخاطب رو برای اطلاع از نظرات غربی ها به اینجا ارجاع میدم که همه ی مطالب شما رو نیاز نباشه تکرار کنم.لینگ پستتون رو هم میذارم.اگه مایل بودید شما هم متقابلا لینگ پست وبسایت بنده رو که در همین موضوع مینویسم رو در انتهای پستتون قرار بدید.
    با تشکر حیدری

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    تجدید کد امنیتی