آبیاری قطره ای

راهنمای جامع تجاری و فنی آبیاری قطره ای و تحت فشار

آبیاری قطره ای

راهنمای جامع تجاری و فنی آبیاری قطره ای و تحت فشار

آبیاری قطره ای

آموزش روش های نوین آبیاری مثل آبیاری قطره ای، بارانی و تحت فشار بوسیله لوله و اتصالات پلی اتیلن.

آخرین مطالب
  • ۰
  • ۰

با همسری که مدام قهر می‌کند، چه کنم؟

گروه خانواده؛زهره سعیدی: برای همه زوج ها در زندگی زناشویی پیش می آید که زمان هایی به نشانه اعتراض، ناراحتی یا آشفتگی قهر کرده باشند و با طرف مقابل‌شان صحبت نکنند، گاه این قهر کردن ها به درازا می کشد و عواقب بدی دارد و گاهی هم طرفین زود کوتاه می آیند و آشتی می کنند اما بدتر از همه این است که دو طرف در زندگی اهل لجبازی و قهر باشند، اینجاست که دیگر کار به وساطت دوست و آشنا می رسد تا اینها را با هم آشتی بدهند. اولین نکته این است که اگر طرف مقابلتان در زندگی زناشویی مدام قهر می کند ، باید در نظر داشته باشید که قهر کردن علل مختلف دارد گاهی برخی افراد در خانواده هایی پرورش پیدا می کنند که قهر را راه چاره می دانند و از اطرافیانشان الگوبرداری می کنند برخی نیز به طور ژنتیکی تمایل به این کار دارند و در برابر موقعیت های ناراحت کننده متوسل به ابزار قهر می شوند.

یک قانون دیگر نیز که می توانید در خانه بگذارید اجازه قهر کردن همراه با صحبت کردن است اگر یادتان باشد سالها پیش سریال خانه سبز این آموزش را به زوجین داد که اگر قهر میکنید در کنارش حرف بزنید درست است که این شاید به یک شوخی نزدیک باشد اما در واقع می تواند اثرگذار باشد چرا که افراد همراه با صحبت کردن ناراحتی هایشان را هم ابراز می کنند. رفتارهای نابالغانه و کودکانه را کنار بگذارید و از صمیم قلب به هم محبت کنید و عذرخواهی کنید تا به تفاهم برسید اما اگر همسرتان اشتباه کرده و مقصر بود ، احساسات منفی خود را با او درمیان بگذارید و حتما بگویید که رفتار قهر کردنش شما را خیلی ناراحت کرده و دوست ندارید خوشبختی تان به خطر بیافتد بلکه بهتر است با هم گفت وگو کنید.

اما به صورت عادی و در اکثر اوقات یکی از طرفین در زندگی مشترک بیشتر اهل قهر کردن و صحبت نکردن است و همیشه یک طرف دیگر شکایت می کند که همسرش زیاد قهر می کند و به جای حل مسائل، صحبت نکردن را راهکار می داند، یا اینکه موقع ناراحتی قهر می کند و منتظر معذرت خواهی طرف مقابل می نشیند. در مقابلش جلسه منطقی برای گفت وگو بگذارید و به حرف های هم گوش دهید حتی اگر نمیتوانید صحبت کنید برای هم نامه بنویسید یا اینکه یک پیغام بگذارید یا در فضای مجازی صحبت کنید حتی اگر طرف مقابل جواب نمی دهد اگر مقصر هستید، عذرخواهی کنید همین نتیجه مثبتی خواهد داد. خیلی از این افراد که زودرنج هستند وقهر می کنند همانطور که گفته شد به دلیل شرایط دوران کودکی و رفتارهای والدین قهر را می آموزند و فکر میکنند در زندگی مشترک خودشان هم باید مدام برای ترک موقعیت و صحبت نکردن قهر کنند و یکی همیشه باید برنده و یکی بازنده باشد.

 

قهر و آشتی‌های تیم ملی فوتبال زنان!

این قهر و آشتی‌ها می‌تواند به تیم ملی ضربه بزند و حاشیه‌سازی کند اما چرا در آستانه رویدادی مهم که برای ایران تاریخی است، مدیریت درستی صورت نمی‌گیرد تا چنین اتفاقاتی رخ ندهد؟ چرا بازیکنان باید به راحتی از حضور در اردو سرباز بزنند و دوباره دعوت شوند؟ چرا باید فضای تیم ملی به گونه‌ای پیش برود که بازیکنی که بارها در اردو بوده، اردوی بعدی را رد کند؟ اگر چنین اتفاقی در زمان اعزام رخ بدهد و دست کادر فنی در مسابقه خالی بماند، وضعیت تیم در مسابقات چگونه خواهد بود؟  . وقتی شهره موسوی به عنوان نایب رئیس زنان فدراسیون حاشیه‌های زیادی را برای فوتبال و فوتسال زنان درست می‌کند و با اولویت قرار دادن فعالیت‌های اقتصادی خود، مدیریتی قوی و کارآمد در سمت ریاست کمیته زنان و نایب رئیسی فدراسیون ندارد، می‌توان انتظار داشت که در سایر ارکان بخش زنان هم ناهماهنگی‌ها و اتفاقاتی از این دست رخ بدهد و به فوتبال آسیب بزند.

از طرفی شقایق روزبهان که یکی از بازیکنان تاثیرگذار است و بارها پیراهن تیم ملی را پوشیده و در مسابقات مختلف شرکت کرده، بعد از اردوی بلاروس دیگر به تیم ملی دعوت نشد و دلیل آن هم مشخص نیست اما در این بین چند بازیکن بعد از آنکه یک بار از شرکت در اردو سرباز زدند، دوباره دعوت شده‌ و اکنون در جمع ملی‌پوشان هستند. هرچند انتظار بر این بود که با این صعود تاریخی امکاناتی مناسب و برنامه‌ای قوی برای آماده‌سازی تیم ملی در نظر گرفته شود تا آماده رقابت با حریفان قدرتمند خود شود اما تنها به اردوهای داخلی اکتفا شد و فدراسیون نتوانست حتی یک بازی تدارکاتی خارجی در نظر بگیرد.

به گزارش ایسنا، تیم ملی فوتبال زنان ایران برای اولین بار به جام ملت‌های زنان آسیا صعود کرده و اتفاقی تاریخی را رقم زده است تا در جمع ۱۲ تیم حاضر در این مسابقات قرار بگیرد. به تازگی ایراندوست لیستی ۳۳ نفره اعلام کرده تا اردوی ملی از ۲۷ آذر تا ۸ دی ماه برگزار شود اما یکی از بازیکنان باسابقه و شناخته‌شده ایران در اردو حاضر نشده است. حدود یک ماه تا جام ملت‌های آسیا زمان باقی مانده، اوضاع تیم ملی خوب نیست، به گفته کادر فنی وضعیت سختی دارد و برنامه‌ها آنگونه که باید پیش نرفته است. چین، چین تایپه و هند در گروه ایران هستند که چندین دوره در جام ملت‌ها شرکت کرده‌اند و چین پرافتخارترین تیم این تورنمنت است.

 

قهر کردن با همسر | نکاتی درباره قهر و آشتی زن و شوهر

وقتی بینش‌ها و باورهای‌مان، منفی و اشتباه باشند، چون براساس باورهای‌مان زندگی می‌کنیم، در زندگی همیشه با مشکل‌های گوناگون روانی مواجه خواهیم بود، ازجمله تشویش و اضطراب شدید، ترس‌های بی‌اساس، دلسردی و ناامیدی‌های فراوان، ناسازگاری، خود و دیگران را بی‌دلیل مقصر دانستن، اسیر بایدها و نبایدها شدن، کینه‌جویی‌ها، نبخشیدن خود و دیگران، سخت‌گیری زیاد به خود و دیگران، غمگین بودن و… در حالی‌که وقتی باورهای‌مان مثبت و سازنده باشند، می‌توانیم زندگی بسیار شاد، آرام و راحتی داشته باشیم. بنابراین، رعایت احترام همدیگر، گفت‌و‌گو، تفاهم، توافق، مصالحه و مهربانی را جایگزین نامهربانی‌ها و تهدید‌ها کردن، شادابی و سلامتیِ زندگی مشترک شما را تضمین خواهد کرد چراکه اگر همسرتان یا دیگران، زورگویی و تسلط شما را بپذیرند، به‌طور معمول از رفتار زورگویانه‌ی شما می‌رنجند و عدم رضایت باطنی خود را نشان داده و دیر یا زود درصدد تلافی و انتقام خواهند بود.

به جای خوش‌بینی نابه‌جا و به تعویق‌انداختن راه‌حل‌ها به این امید که اوضاع بهتر خواهد شد و نبایستی نگران بود، می‌بایست با مشکل‌های اساسی روبه‌رو شد و آن‌ها را حل کرد و به آن‌ها توجه کرد چراکه اگر مشکل‌ها به‌صورت برنده- برنده حل‌وفصل نشوند، زندگی مشترک در بلندمدت، ابتدا برای یکی و در نهایت برای هر دو، بسیار آسیب‌پذیر، دردناک و غیرقابل تحمل، خواهد شد. گروهی از زنان و مردان وقتی عصبانی یا خشمگین می‌شوند، با صدای بلند فریاد می‌کشند، پای‌شان را به زمین می‌کوبند، ناسزا گفته و حرف‌های نامناسب می‌زنند، دیگران را وحشت‌زده می‌کنند و… از کوره دررفتن و خود را کنترل نکردن، علاوه بر ایجاد ناراحتی، نگرانی، وحشت و… برای دیگران، خودِ فرد خشمگین را نیز ناخواسته دچار آسیب‌های روانی فراوان می‌کند.

باید توجه کرد که تهدید، زورگویی و تسلط بر دیگری، محبت، وفاداری، عشق و ارتباط سالم و مؤثر بین همسران را به‌وجود نمی‌آورد چراکه تسلط بر دیگری، باعث رنجش و ناراحتی شده، عشق، مهربانی، وفاداریِ عاطفی و احساس واقعی بین همسران را از بین می‌برد و نتیجه‌های ناگواری به‌وجود می‌آورد که طردشدن، منزوی گشتن، فاصله گرفتن، متنفر گشتن و… از آن جمله است. به این معنی که این گروه از زوج‌‌ها، ابتدا از نظر احساسی و عاطفی و سپس از نظر جنسی، حمایتی و… از هم دور می‌شوند و در مرحله‌ی بعدی «دیر یا زود» زندگی‌شان در آستانه‌ی جدایی کامل قرار خواهد گرفت چراکه اگر موضوع‌های اساسی و ناراحت‌کننده حل‌وفصل نشوند، به‌مرور زمان، مسائل، پیچیده‌تر شده و ناراحتی‌های‌ ناشی از آن‌ها، بیش‌تر خواهند شد.

 

قهر و آشتی در خانم ها و آقایان

تیپ شخصیت دوری گزین یا اجتنابی میخواهد که ارتباط داشته باشد، اما در واقع مهارته این کار را ندارد و بلد نیست و از طرد شدن در روابط نیز به شدت دچار هراس است و این دسته از افراد مساله گریزند و ترس از تحقیر دارند و به همین جهت تمایل دارند که طرف مقابلشان جهت آشتی کردن اقدام کند، در واقع این گروه از افراد دوست دارند که بدون حل مساله آشتی کنند. یکی از دلایلی که افراد بیشتر به سمت قهر کردن پیش می روند این است که مساله قهر کردن صرفا مبتنی بر احساس است و احساس و هیجان را مطلبد که همه در انجام این کار راحت ترند، اما در واقع آشتی کردن از آنجایی که رفتار حکیمانه تری را می طلبد در انجام آن ناکام خواهیم بود.

گاهی اوقات مشکلات پیچیده تر شده و افراد از  موضوع اصلی غافل می شوند و نسبت به آشتی کردن بی توجهی می کنند، در این صورت حتما نیاز به کمک گرفتن از مشاور متخصص در این زمینه جهت پیشگیر بهتر و آموختن روشهای پایدارتر جهت کنترل قهر های غیر منطقی شما ضرورت دارد. در واقع در این مدل، افراد اخم می کنند و نسبت به هم توهین و بدگویی و تحقیر میکنند که در نهایت به نفرت از هم می انجامد، در واقع این مدل از قهر کردن، افراد نه تنها که نمی توانند درست تر کنند، بلکه روابط تیره تر می شود و مشکلات پیچیده تر. باید بدانیم که قهر کردن و قطع روابط، صرفا در آغاز به عنوان طرح یک مساله یا مشکل است نه لزوما حل مساله و به لحاظ روانی، از منظر روانشناسان قهر کردن خون ریزی روانی برای افراد محسوب می شود و انرژی آنها را می گیرد و فلجشان می کند.

خانم ها در روابط معمولا سریعتر آشتی می کنند و سعی می کنند که زودتر ببخشند و فراموش کنند، اما بر خلاف آنان ، آقایان باید گذشت زمان بیشتری را در اختیار داشته باشند تا بتوانند به نوعی مشکل و احساس خودشان را بیان کنند. به طور کلی این مساله اشتباه است که ما در فرایند قهر و آشتی صبر میکنیم تا طرف مقابلمان برای حل مشکل یا مساله اقدام کند، در صورتی که موثر ترین کار این است که افراد مهارتهایی را بیاموزند که خودشان پیش قدم شوند. به طور کلی قهر واکنش طبیعی انسان است که به صورت زیستی و ژنتیکی و محیطی به دیگری منتقل میشود، افرادی که در موقعیت های مختلف زندگی خود( اعم از روابط اجتماعی و یا روابط عاطفی) از برخی عت های مشترکی رنج میبرند:.

 

منبع

  • ۰۰/۱۱/۰۷
  • فروشنده لوله و اتصالات پلی اتیلن

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی