آبیاری قطره ای

راهنمای جامع تجاری و فنی آبیاری قطره ای و تحت فشار

آبیاری قطره ای

راهنمای جامع تجاری و فنی آبیاری قطره ای و تحت فشار

آبیاری قطره ای

آموزش روش های نوین آبیاری مثل آبیاری قطره ای، بارانی و تحت فشار بوسیله لوله و اتصالات پلی اتیلن.

آخرین مطالب
  • ۰
  • ۰

چگونه چای گزنه درست کنیم ؟ خواص و مضرات گزنه برای سلامتی

اگر دچار مشکلاتی همچون عدم نگهداری آب، به دلیل بیماری آماس یا ورم شده اید، باید از نوشیدن این چای خودداری کنید! چای گزنه یک ادرار آور طبیعی است و باعث افزایش ادرار می شود؛ بنابراین ممکن است با داروها و قرص های آبی تداخل ایجاد کند. اگر در باغچه منزلتان گیاه گزنه دارید، یا اینکه می خواهید برگ های این گیاه را از بیرون بچینید، حتما از یک دستکش کلفت استفاده کنید؛ زیرا خار ها و پرز های این گیاه، ممکن است دست هایتان را بسوزاند. نتایج بدست آمده حاکی از این است:« بیمارانی که هر روز، به مدت یک هفته، از گیاه گزنه برای دردهای مفصلی خود استفاده می کردند، نسبت به افرادی که از شبه داروها استفاده می کردند، درد کمتری داشتند».

نتایج مطالعه‌ای در تحقیقات فیتوتراپی نشان داده است : «عصاره گزنه، پروستاگلاندین و سایر آنزیم هایی را که موجب ایجاد هر گونه واکنش و  ورم غشاء مخاط بینی می شوند، مهار می کند. استرس اکسیداتیو معمولاً توسط رادیکال های آزاد و سلول های بدون بار، بر تاثیر شان افزوده می شود؛ یعنی به راحتی به سلول های انسانی متصل شده و خیلی راحت خراب می شوند. در صورت امکان، برگ ها را داخل یک کیسه ی پارچه ای یا پلاستیکی ضخیم و یا داخل یک سطل در دار بریزید تا بتوانید راحت، بدون اینکه به پوست دستتان آسیبی برسد حمل کنید. اگر چای گزنه و داروهای مربوط به قند خون را با هم یا در فواصل زمانی کوتاهی مصرف کنید، باعث می شود که سطح خونتان بسیار کم شده و به سرگیجه یا غش دچار شوید.

» این داروی طبیعی همچنین به مهار فعالیت هیستامین پرداخته و از زکام و تو دماغی صحبت کردن و عطسه هایی که همراه با فصل آلرژی هستند، جلوگیری می کند. نتایج مطالعه ای در مجله Food Science & Nutrition ،این مطالعه نشان داده است:« برگ های گزنه دارای ده برابر بیشتر مقدار بتاکاروتن موجود در گندم و جو است. مطالعه ای در مجله پزشکی هلال احمر ایران منتشر شد: در این تحقیق به بررسی، 100 بیماری که مبتلا به BHP بودند و چای گزنه مصرف می کردند، پرداختند. این چای دارای انواع ویتامین ها و مواد معدنی مختلفی، از جمله: ویتامین A، ویتامین C ، ویتامین K و منبع غنی از پتاسیم، آهن و منیزیم می باشد. خانم های باردار نباید چای گزنه بنوشند؛ زیرا ممکن است این چای باعث انقباضات رحمی شود که می تواند منجر به سقط جنین یا زایمان زودرس گردد.

اگر باردار هستید، حتما قبل از استفاده از هر نوع چایی، به خصوص چای های گیاهی، با پزشکتان مشورت کنید و خودسرانه چای های گیاهی را ننوشید.

خواص گزنه | طرز تهیه دمنوش و چای گزنه + تداخلات و منع مصرف

نوشیدنی گیاه گزنه، بصورت جوشانده و دم کرده (چای گزنه) مورد استفاده واقع میشود که خواص بسیار زیادی دارد ازجمله رفع سرماخوردگی، دفع سموم بدن، رفع اسهال، بهبود مشکلات جنسی، رفع کم خونی، تصفیه خون، درمان بیماری های پوست و مو، پوکی استخوان، رفع خستگی، رفع تنگی نفس، آرتروز، بهبود اختلالات عصبی، کاهش فشار خون، جلوگیری از آلزایمر و بسیاری از موارد دیگر. مصرف این گیاه برای درمان قند خون مفید است اما اگر دارو های تنظیم (بالا برنده یا کاهنده) قند خون یا فشار خون استفاده میکنید، از مصرف این گیاه بهمراه این داروها خودداری کنید چراکه ممکن است در عملکرد این دارو ها اختلال بوجود بیاورد.

چای و دمنوش گیاه گزنه، سرشار از مواد معدنی و مغذی موردنیاز بدن است که علاوه بر تامین مواد معدنی موردنیاز بدن، باعث تقویت و استحکام استخوان ها و دندان ها و همچنین تقویت سیستم ایمنی بدن و افزایش سطح انرژی میشود. دمنوش گزنه بعلت میزان پتاسیم بالایی که دارد، مدر (محرک ادرار) بوده برای سلامت کلیه و جلوگیری از رشد سنگ کلیه، ضدعفونی، رفع سوزش و پیشگیری از بیماری مجاری ادرار و بزرگ شدن پروستات نقش مهمی دارد. گیاه گزنه گیاهی فوق العاده و اعجاب انگیز با طبعی گرم و خشک است که خواص درمانی بسیار زیادی دارد و در طب سنتی هم برای درمان بسیاری از بیماری ها میشود از این گیاه پرخاصیت استفاده های زیادی برد.

مقوی قلب بوده و با بهبود گردش خون، می تواند از بیماری، حمله و سکته های قلبی و سکته مغزی جلوگیری و پیشگیری کند و همچنین برای رگهای خونی بسیار مفید است. گزنه یک معدن غنی از آهن است که برای تصفیه خون و خونسازی بسیار مفید است، پس برای افرادی هم که کمخونی دارند، مصرف دمنوش و چای گزنه توصیه میشود. خواص ضدحساسیتی که در مصرف چای و دمنوش گیاه گزنه وجود دارد، برای درمان انواع بیماری های تنفسی ازقبیل آسم، حساسیت های فصلی مفید است. گیاه گزنه و برگ آن، طبعی گرم و خشک دارد و با بالابردن سطح تستسترون، برای تقویت و افزایش میل جنسی بسیار مفید و موثر است. این گیاه، سرشار از مواد معدنی و ویتامین C است که برای درمان سرماخوردگی و تقویت سیستم ایمنی بدن بسیار مفید و مقوی است.

مقداری برگ این گیاه رو (برگ خشتک شده) در قوری ریخته بجوشانید و سپس به مدت 20 دقیقه بگذارید دم بکشد تا آماده نوشیدن شود.

منبع

  • ۰۰/۱۱/۰۷
  • فروشنده لوله و اتصالات پلی اتیلن

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی