آبیاری قطره ای

راهنمای جامع تجاری و فنی آبیاری قطره ای و تحت فشار

آبیاری قطره ای

راهنمای جامع تجاری و فنی آبیاری قطره ای و تحت فشار

آبیاری قطره ای

آموزش روش های نوین آبیاری مثل آبیاری قطره ای، بارانی و تحت فشار بوسیله لوله و اتصالات پلی اتیلن.

آخرین مطالب
  • ۰
  • ۰

چطور آبریزش بینی را قطع کنیم؟ تمام روش‌های درمان آبریزش بینی

معمولا درمان‌های عادی‌ای که برای سرفه‌کردن و سرماخوردگی به کار می‌رود برای نوزادان توصیه نمی‌شود؛ زیرا این داروها به‌خوبی در آنها اثرگذار نیست و مقادیر بالاتر دارو می‌تواند موجب بروز مشکلات جدی در کودکان بشود. ما در این مطلب بیشتر درباره قطع آبریزش بینی سرماخوردگی توضیح خواهیم داد، اما برای آن‌دسته از کاربرانی که برای درمان آبریزش ناشی از آلرژی این مطلب را می‌خوانند در ابتدا چند نکته برای کنترل آبریزش آلرژی را بیان کرده‌ایم. اما چطور می‌توانید آبریزش بینی را قطع کنید؟ در حالی که بسیاری جراحی را برای درمان آبریزش بینی مزمن (راینیتیس وازوموتور) توصیه می‌کنند، روش‌هایی نیز وجود دارد که می‌توانید برای کاهش آبریزش بینی در خانه انجام دهید.

بنابراین استراحت، هیدراتاسیون و داروهای ضدسرماخوردگی همراه داروهای آنتی هیستامین، داروهایی که برای متوقف کردن یک ماده شیمیایی به نام هیستامین که می‌تواند باعث آبریزش بینی شود، می‌توانند کمک‌کننده باشند. اگر شما به دنبال روشی هستید که بتوانید خیلی سریع آبریزش بینی را قطع کنید، باید بدانید درمان قطعی برای قطع آبریزش بینی وجود ندارد ، بلکه شما می‌توانید با رعایت برخی نکات آبریزش بینی را کنترل کنید. شستشو بینی با آب نمک کمک می‌کند مخاط‌های به وجود آمده از بین رفته و عمل تخلیه‌ی آن راحت‌تر انجام شود این کار حتی حفره‌های بینی را کاملا باز می‌کند و کمک می‌کند بهتر تنفس کنید.

یک مطالعه در سال 2015 در مورد مبتلایان به سرماخوردگی ثابت کرد که استفاده از استنشاق بخار کاملاً مؤثر است و مدت زمان بهبودی بیماری را حدود یک هفته در مقایسه با عدم استنشاق بخار کاهش می‌دهد. آبریزش بینی دلایل مختلفی دارد که مهم‌ترین دلایل آبریزش می‌بینی می‌تواند عفونت سینوسی، آبریزش سرماخوردگی، آبریزش آلرژی، غذاهای پرادویه و یا بر اثر گریه کردن باشد. علاوه بر روش‌ها و توصیه‌های بالا، دارویی‌هایی نیز برای کنترل علائم آلرژی وجود دارد، مانند اسپری‌های بینی ضد آلرژی و حساسیت و آنتی هیستامین طبیعی. اگر ترجیح می‌دهید از داروهای خانگی و طبیعی برای کاهش و قطع آبریزش بینی استفاده کنید، گزینه‌های زیادی وجود دارد که در ادامه به آنها اشاره کرده‌ایم.

 

۱۲ روش درمان خانگی فوری سرماخوردگی کودکان

در دوره بیماری سرماخوردگی به دلیل درگیر شدن مخاط بینی دهان و حلق، فرد بیمار به سختی طعم و بوی غذا را حس می‌کند و به همین دلیل اشتهای خود را از دست می‌دهد و در صورتی که غذاها به عمد بدون مزه و ادویه و یا مواد طعم دهنده پخته شوند فرد بیمار تمایلی به خوردن آنها نداشته و در نتیجه کم غذایی به سرعت ضعیف می‌شود و این می‌تواند در طولانی شدن بیماری مؤثر باشد بنابراین غذاها را با همان طعم و مزه همیشگی و گاهی کمی با طعم بیشتر درست کنید تا بیمار شما با اشتها بتواند آن غذاها را بخورد. بسیار می‌شنویم که در زمان سرماخوردگی خربزه و انگور نخورید و این موضوع را در تجربه‌های زندگی شخص هم گاهی مشاهده کرده ایم اما واقعیت این است که خوردن خربزه و انگور باعث تحریک گلو و تشدید موقتی علائم آلرژیک سرماخوردگی می‌شود اما بر روی سیستم دفاعی بدن تأثیر ندارد و علائم آلرژیکی خوردن این میوه‌ها هم به سرعت از بین می‌رود بنابراین خود را از این منابع خوب تأمین ویتامین‌ها و مایعات بدن در زمان سرماخوردگی محروم نکنید.

بسیاری تصور می‌کنند که میوه‌های کنسرو شده فاقد مواد مفید هستند و باید از آنها اجتناب کرد در صورتی که میوه‌های تازه چیده شده معمولاً با سرعت تبدیل به کنسرو می‌شوند و به این جهت آنزیم‌های ایجاد شده در زمان فساد تدریجی میوه‌ها هنوز در میوه تأثیر نگذاشته‌اند و به این جهت این کنسروها می‌توانند مواد غذایی مفید خود را حفظ کرده و برای بدن ما مفید باشند. تفاوت علائم آنفلوانزا و سرماخوردگی: آنفلوانزا علائمی بسیار شبیه سرماخوردگی دارد، اما تفاوت اصلی علائم آن با سرماخوردگی این است که شروع آنفلوانزا برق‌آسا و سریع بوده و همراه با تب بالا، کاهش شدید اشتها، لرز، ضعف شدید، درد بدن و مشکل در نفس کشیدن است.

این را به صراحت به شما می‌گوئیم که هیچ درمان بخصوصی برای سرماخوردگی ویروسی وجود ندارد و بیشتر درمان‌هایی هم که وجود دارند تنها بعضی از علائم سرماخوردگی را از بین می‌برند، اما نمی‌توانند دوره‌ی بیماری را کوتاه یا آن را درمان کنند. پس با خوردن میوه‌های کنسروی از مواد معدنی و ویتامین‌های آنها استفاده کنید بخصوص در بعضی فصول که آن نوع میوه به صورت تازه پیدا نشده در دسترس نیست و یا به دلیل فاصله زیاد بین محل تولید و مصرف امکان یافتن میوه تازه چیده شده وجود ندارد. مثلاً برای از بین بردن درد و تب از استامینوفن یا ایبوپروفن ، برای کنترل عطسه، آبریزش، خارش چشم و بینی و سرفه از ضد حساسیت‌ها (آنتی‌هیستامین) و برای رفع احتقان و گرفتگی بینی می‌توانید از دکونژستانت استفاده کنید.

 

۱۰ روش که شما را از شر آبریزش بینی خلاص می‌کند

اگر درمان آبریزش بینی به موقع انجام نشود، می‌تواند باعث ایجاد سرفه، گوش‌درد، و سردرد شود و مشکلاتی را برای فرد به‌وجود آورد. - دو قاشق چای‌خوری عسل و سه یا چهار قطره آب‌لیموی تازه را در یک لیوان آب گرم بریزید و در حالی‌که هنوز گرم است آن را بنوشید. روغن خردل روغن خردل با داشتن خواص آنتی‌بیوتیکی، ضدویروسی و ضدالتهابی می‌تواند آبریزش بینی را تا حد زیادی کاهش دهد. برای درمان آبریزش بینی داروهای بسیاری وجود دارند؛ ولی مشکل بیشتر این داروها عوارض جانبی‌شان مانند خواب‌آلودگی است. به آرامی با یکی از حفره‌های بینی‌تان در دود حاصل نفس بکشید و سپس با حفره‌ی دیگر بینی‌تان این عمل را تکرار کنید.

زنجبیل زنجبیل با داشتن خواص آنتی‌اکسیدانی، ضدویروسی، ضدسمی و ضدقارچی خود می‌تواند به درمان آبریزش بینی کمک کند. ریحان ریحان با داشتن خاصیت ضدمیکروبی، ضدقارچی، ضدویروسی و گرم کردن بدن‌تان، به کاهش آبریزش بینی کمک می‌کند. افزایش تولید مخاط پاسخ بدن به ویروس‌های سرماخوردگی و آنفولانزا، محرک‌ها و عوامل حساسیت‌زای بیرونی است. سرماخوردگی، واکنش‌های آلرژیک، عفونت سینوسی و تغییرات ناگهانی دمای محیط شایع‌ترین علل آبریزش بینی هستند. این درمان‌ها به سرعت و بدون عوارض جانبی، آبریزش بینی را کم می‌کنند و باعث کاهش ناراحتی فرد می‌شوند.

به واسطه‌ی داشتن همین ویژگی‌ها زردچوبه علاوه بر درمان سرماخوردگی، در درمان آبریزش بینی نیز مؤثر است. به این ترتیب عواملی که باعث آبریزش بوده‌اند، از بینی‌ خارج شده و از انسداد بینی نیز جلوگیری می‌شود. - علاوه بر بخور، دوش یا حمام آب داغ و تنفس در بخار حمام نیز می‌تواند برای درمان آبریزش بینی مفید باشد. - همچنین می‌توانید چند قطره روغن اکالیپتوس یا منتول به آب داغ اضافه کنید و سپس در بخار آن نفس بکشید. برای ایجاد طعمی بهتر کمی عسل به نوشیدنی‌تان اضافه کنید و روزی سه یا جهار فنجان از آن را میل کنید. روغن اکالیپتوس روغن اکالیپتوس خاصیت ضداحتقان دارد و می‌تواند در درمان آبریزش بینی مؤثر باشد.

 

ترفند جادویی قطع سریع آبریزش بینی در سرماخوردگی

از نظر حکمای طب سنتی پیشگیری از آبریزش بینی بدون آنکه علت آن را درمان کرده باشید باعث کاهش حافظه و در عین حال شدیدتر شدن سینوزیت می‌شود. به عبارتی از نظر طب سنتی مصرف آنتی هیستامین و پیشگیری از آب ریزش بینی درست نیست بلکه باید دلیل آبریزش را درمان کرد. هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. با تخلیه این رطوبت بدن فواید بیشماری می‌برد و به اصطلاح این کار به شادابی و سر زندگی مغز کمک می‌کند. تمامی‌این روش‌ها درمان کننده و کاهنده رطوبت داخل مغز است و تنها جلوی آبریزش را نمی‌گیرند. استفاده از روغن‌های داخل بینی است که بهترین آن روغن گل بنفشه و روغن سیاه‌دانه است.

استفاده از روغن‌های موضعی گرم کننده مثل روغن بادام تلخ یا روغن نعناع فلفلی است. بخور اکالیپتوس و آویشن نیز باعث گرمی سینوس و خارج شدن عفونت‌ها می‌شود. این روغن‌ها که باید روی سینوس‌ها مالیده شوند تا سینوس را گرم کنند. دلیل آبریزش بینی در طب سنتی افزایش رطوبت مغز و سینوس‌هاست.

منبع

  • ۰۰/۱۱/۰۹
  • فروشنده لوله و اتصالات پلی اتیلن

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی