آبیاری قطره ای

راهنمای جامع تجاری و فنی آبیاری قطره ای و تحت فشار

آبیاری قطره ای

راهنمای جامع تجاری و فنی آبیاری قطره ای و تحت فشار

آبیاری قطره ای

آموزش روش های نوین آبیاری مثل آبیاری قطره ای، بارانی و تحت فشار بوسیله لوله و اتصالات پلی اتیلن.

آخرین مطالب

۲ مطلب در مهر ۱۳۹۴ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

شرکت آبلوله اصفهان تولید کننده لوله و اتصالات پلی اتیلن با کیفیت بسیاز بالا و بدون ضایعات میباشد. در سایزهای مختلف را از 10 تا سال تا 50 سال ضمانت میکند که این لوله زیر خاک هیچ آسیبی نخواهد دید. (ضمانتنامه ده ساله بیمه ایران)

این شرکت دارای گرید A آب و گاز میباشد و دارای 28 گواهینامه و استاندارد بین المللی از جمله DIN آلمان میباشد.


  • فروشنده لوله و اتصالات پلی اتیلن
  • ۰
  • ۰

یکی از مزایای استفاده از آبیاری قطره ای صرفه جویی در مصرف آب کشاورزی میباشد.

آآب توسط پمپ از منبع آب به داخل شبکه پمپ شده و ضمن عبور از سیکلون ، شن و مواد خارجی خیلی درشت آن ته نشین می‌شود. در فیلتر بقیه مواد جامد معلق در آب گرفته می‌شود. بخشی از آب وارد تانک کود شده با حل مقداری کود در آب این محلول از انتهای دیگر تانک خارج و مجددا وارد جریان اصلی آب می‌گردد. آب پس از عبور از فیلترتوری وارد لوله‌های توزیع کننده شده و مرکز کنترل این مجموعه را هماهنگ می‌کند. در حال حاضر این روش آبیاری برای محصولات گران قیمت اقتصادی بوده و گیاهان گلخانه‌ای و کلیه گیاهانی که کشت آن زیر پلاستیک صرفه اقتصادی داشته باشد امکان پذیر است. ولی برای غلات ، حبوبات ، گیاهان علوفه‌ای و سایر محصولاتی که قیمت آن پائین است صرف نمی‌کند. یک نمونه دیگر آن آبیاری قطره ای زیرسطحی میباشد.


آبیاری قطره ای

مزایای آبیاری قطره ای

از مزایای آبیاری قطره ای این است که به دلیل برقرارشدن توازن بین تبخیر-تعرق و مقدار آبیاری از هدر رفتن آب به صورت رواناب سطحی یا نفوذ عمقی جلوگیری می شود و چون فقط محدوده کوچکی ازخاک آبیاری می شود ازر شد علف های هرز در نقاطی که آبیاری نمی شود جلوگیری به عمل می آید.

آبیاری قطره ای

  • فروشنده لوله و اتصالات پلی اتیلن